raggatyver

Idag är det lördag, och jag firar min lediga helg hos Oslo-familjen med massa kaffe och snus. Igår när jag kom hem från jobbet bytte jag direkt om till löparbrallor och satte på mig gympadojjorna och gav mig ut på en liten tur runt akersälven. Skoskavsplåstret satt på och jag inser att det måste vara en av de smartaste uppfinningarna någonsin. Hälen blir hel igen, som ett extra skinn. 
 
Sen kom jag hem, hoppade in i duschen och Maria och jag satte och på en knökfull trikk som tog oss ner till byen. När vi ska gå av stannar Mia och inser att hennes mobil är borta. Någon som lyckats knäppa upp hennes ficka, slinkit ner med handen och nallat den. Fruktansvärt irriterande. Vi skulle gå en liten shoppingrunda men det blev att åka hem istället och spärra mobilen, och logga ut från alla konton, för säkerhetsskull. 
 
Får se om jag lyckas ta mig ner till stan idag, måste få tag på en höstjacka, har 50% på gina så anser att det hade vart ett smart drag att gå inom butiken. 
Annars idag så ska det lagas pastagratäng till barnen här i huset. Snakkas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0