En liten camuppdatering (känsliga tittare varnas)




 
Igår var bästa Nicklas och jag inne på Oslo City för lite julklappehandling, himla skönt när butikerna är öppna på söndagarna.. Några mindre kvar att ordna julklappar till :) Men då köpte jag bland annat mitt nya hår som ni ser på sista bilden, ska sitta i kassan med den här frillan, då blir man nog poppis! 
 
Jobbat idag, 06,30-14, fick lite gjort, fint. På hemvägen gick jag inom ännu en butik och handlade julgåva till Nicklas, Eirik och Marcus, goa grejer! Tror dom blir otroligt glada över det, hähähähä.. 
 
JAJA, Allt för denna gången, nu ska jag hänga tvätt sen duscha, för det behövs :)

Rubrik saknas

En liten hälsning från min söta faster :)

Hej Fia, fasters lilla tös;)
Vet att du är på resande fot,men vill ändå gratta dej på 21-årsdagen.Jag är en dag för tidig men vill passa på när minnet är med mej.
Hoppas du får en bra födelsedag!! Vi ses till jul !
Kramar från Faster


TACKTACKTACK! :) det värmer ett gammal hjärta att läsa det här ;) Just nu befinner jag mig i soffan efter en jobbdag på världens bästa arbetsplats. Jag kan inte med ord beskriva hur perfekt arbetsmiljön är, och jag HAR aldrig någon gång tidigare varit med om något liknande. En butik där ingen pratar illa om varandra, går bakom varandras ryggar för att själva sätta sig i en bra position, god kontakt med chefen som jag respekterar och har förtroende för. Helt 100 % perfekt :) Precis som det ska vara på alla arbetsplatser egentligen.

Min kärlek till mina arbetskollegor gör att jag längtar varje kväll innan jag ska gå och lägga mig till morgondagen och den otroligt positiva energin som dom sprider. Inga sura miner och många leendet på jobbet, på så sätt är det enkelt att göra jobbet som en trevlig kassörska bra.

Allt är fiint och jag önskar att det kunde vara såhär hela tiden, utan att man behöver bry sig om vad som händer sen, vart folk tar vägen. Linnea Hultgren har precis flyttat hem igen och ska inom några veckor ut och resa i den stora världen, efter två år i Oslo. Min goda vän! Hon har för mig alltid varit en säkerhet, som jag har spenderat så många kvällar med, och många bakissöndagar. Att känna att man kan öppna sig för en människa på det sättet och sedan inte kommer kunna hålla sig lika uppdaterad, det är jobbigt. Jag är lyckligt lottad med goda vänner i Oslo, jag har Miranda, Linnea A, (som är som systrar för mig) TUVA, Sessan, Nicklas, som jag tycker om att umgås med mer och mer för varje gång vi ses. Jag har alla där hemma, många jag älskar som har skapat mig, den personen jag är idag, Sarah, Andrea, familjen. Jag har Felicia Ellman, Malin, Mannis, Kristin och alla barnen därtill som är min exrafamilj, och många många fler. Man uppskattar alldeles för lite vad man egentligen har och klagar gärna på småsaker.

Jag kallar mig själv rik, inte i pengar, det kommer jag aldrig värdesätta på det sättet som jag gör till kärlek till alla slags människor som gör min vardag till det lilla extra. Pengar är ingenting och jag hatar att folk är så uppslukade i det.

I Riga, min överaskningtur, var det helt fantastiskt. Vet inte hur många timmar jag och Tuva satt med varandra och bara pratade, pratade och pratade om ingenting viktigt alls, utan bara delade med oss av olika livserfarenheter och roliga historier. Och gud vad jag älskar denna kvinna! Alla borde ha en som Tuva, och jag kan inte få nog av att umgås med henne. Där är det aldrig några bekymmer, inget skitsnack, bara två personer som njuter av livet och alla goda smaker. Det enda negativa är att vi jobbar så olika, jag jobbar dag, hon jobbar kvällar/helger. Men varje tisdag har jag fri, så inatt bli det övernattning hos denna duva. Vi kommer förmodligen titta på e sjukt dålig film, äta massa gott och så ska vi spela lite var planen. Tuva är en helt sjukt bra konstnär på alla vis som går. Hennes händer kan måla den vackraste tavlan, hon spelar dom flesta instrument och piano är hennes specialitet. Hennes favoritgenre är klassisk musik och hon är så jäkla duktig! Blir alltid lika faccinerad när jag umgås med henne, och jag ser så mycket fram emot att få presentera henne för er där hemma när hon följer med hem till jul. Hennes ända krav på julbordet var att vi hade Akvavit, så det får ni ordna ;)

Men innan jag tar nattbussen till min duva, ska jag, Miranda, Sessan och Susanna gå på visning, på en ny lägenhet. Ett kvarter bort och vi kanske kommer få en bättre boendemiljö då alla blir nöjda, både killarna och tjejerna. För ALLT kan ju inte vara perfekt, men det är då det gäller att finna dom delarna i livet som gör att man håller humöret uppe, :) Och söta lilla Faster, tös i Norge betyder lösaktig/slampa. Haha, men jag ser det på det svenska sättet den här gången

:D

 
 
 
Hade gärna lagt upp fler bilder, men tiden räcker inte till!

 


RSS 2.0