Tack fina flickor för fina kommentarer :)

I eftermiddag hade jag en jätte trevlig fika med massa tjejer :) Så roligt när man är fler för då blir det aldrig tyst!
Och vad tycker ni om vädret? Mysigt va, mysigt med lite kyla när man sitter inne med varma ljus och goda varma drycker så man bara kan njuta och glädjas åt att man är inne.
Ja men om ni ser det från min vinkel, jag ska dela ut tidningar, sitta ute i kylan i ca en timme för att tidningsbilen förmodligen är försenad, sen ut på en runda som vanligtvis tar 2 timmar som tar 3 när det är snö. Mer kläder det vill säga ännu mer klibb när man springer i lägenhets trappor. Härligt medans alla ni ligger och sover så sött i era varma gosiga sängar. Så tänk på såna som mig som sliter ute i kylan så ni ska få er tidning i tid :)
Men ja, man tjänar mer pengar på det än när man gör när man sover ;)


Poss hejpa

Som jag lovade

Egentligen är det lite ljusare ;) Så ska göra om det, innan jag åker till Tyskland tänkte jag mig :) Som jag gör den 2 December. Kommer ni ihåg att jag gjorde samma resa förra året?

Egentligen är jag ju för gammal men de ville ha med några säkra gamlingar ;)
Oerhört mysig stad och det ska bli ett sant nöje att åka dit igen :D

Färgar just nu håret

Får se om det blir bättre denna gången så jag kan lägga ut en bild :)

Har utökat sortimentet!

Doftar underbart!

Och så var man 19

Varför? Känns meningslöst och har inte ens längtat. Första året jag inte tjatar ner min födelsedag! haha. Jag tänkte ta en bild på mitt nyfärgade hår också men orkar inte :) Jag gjorde ett tappert försök i att färga det rött, hårbottnen skriker röd färg och resten av håret är typ svart.
Och nu måste jag ut och kissa med bebis för snart kommer gäster, det vill säga presenter! Gåvor är alltid välkomna :)

.


Hemma från Stockholm

Och inga bilder tagna! Eller några där Emil står med en yxa och hugger ner en vägg :D Men de bilderna kan man lika gärna vara utan ;) Men vi var där uppe vid nio tiden ungefär. Med vår Gps är det så jäkla lätt att hitta. Så otroligt smidigt. Men sen steg vi upp tidigt på morgonen och började jobba med köket, det var ju därför vi åkte upp :) En hel renovering och det blev så himla snyggt!
Lars och Jonnas lägenhet var så otroligt skön, det var verkligen back to the estet times ;D Massa Lp skivor, en liten atelje, kryddväxter i fönstrena, massvis med böcker överallt och massa söta plåtburkar med fina mönster. De bodde ungefär 20 minuter med tunnelbana utanför stan. Så nu har jag åkt tunnelbana för första gången i mitt liv ;) Jonna skulle ta med mig in till stan för hon visste hur gärna jag ville och jag vågade ju inte åka själv, man har aldrig gjort det innan så då är det lite läskigt ju? Men hon kunde inte stanna med mig inne i stan så jag gick där själv. Helt själv i stora Stockholm. Och det var så skönt, ingen tid att passa, kunde gå in i vilken butik man ville och stanna där så länge man ville. Jag gick nog runt och log genom hela Drottninggatan ;)




Men nog om Stockholm, nu kom Malin och vi ska titta på Mulan på vår nya teve ;) haha det är grejer de.

Om några minuter åker jag till Stockholm

Ska bli jätte skönt att åka dit igen! Vi kommer vara där senare ikväll, vid tio - elva tiden kanske? Så det blir en långbil tur vilket gör att jag tar med mig min bärbara dvd spelare som är min hjälp till att fördriva tiden, (det och facebook på Iphonen ;))
Och så kom jag på mig själv att jag faktiskt beställt en ny film, som kanske ligger i brevlådan just idag? Och vilken tur jag hade då! Jag har inte sett den än, så blev superglad ;)
Sweet!

Frågor om Paris

Sandra om Snart bokar vi resan!:
När ska ni åka?

Svar: Vi ska åka veckan efter påsk :D

Emeli om Snart bokar vi resan!:
vilka är ni som ska dit, o hur mkt kostar det egentligen? :O

Svar: Emil Andersson ska ner och plugga i Paris så jag ska åka tillsammans med hans familj, det vill säga Krisitin, Linnea och Moa :) Och det är verkligen billigare än vad man tror, Linnea snackade om något pris på 2700 per skalle. Det är otroligt billigt så det kan nog inte vara hela paketet ;)

Snart bokar vi resan!


Viva Elvis

Har ni sett att de släppt en ny Elvis skiva? Satt här och tittade på tv med mamma och det blev reklam. Så kom det en reklam på en Elvis skiva och jag suckade. Typ när ska sluta göra skivor med samma gamla låtar? Men jag blev faktiskt positivt överaskad och klickade mig direkt in på Spotify.



Vad tycker ni om versionerna?





Jag tänkte ladda ner den men hittade inte den och mamma ville ha den nu så vi gick ner på cdon i stället och beställde den ;)

Måndag morgon

Började dagen som vanligt med att ut och en kissa en runda :) Ringde Malin på vägen men hon sover väl helt enkelt fortfarande då ^^ Hem och äter frukost och funderar på vad jag ska göra med resten av dagen. Kallt och mysigt väder ute så en långpromenad hade nog funkat, dock tråkigt att gå själv (Hugo räknas inte)
Ska försöka få tag på mp igen.
Vad händer på torsdag? Jo då åker jag äntligen till mitt älskade Stockholm igen! Vi ska dit och renovera Emils systers lägenhet. Eller Emil ska renovera, jag ska bara gå på stan och dricka Chailatte ♥

I can transform ya


Bilder från gårdagens Halloween fest

Haha det var otroligt roligt att alla klädde ut sig! :) Vi skulle haft ett pris till bästa utklädda men vi skippade det eftersom vi visste från början att Malin och jag skulle vara snyggast ;)

Igår var det firmafest!

Hej Sessan :)
Sen drog Linnea och jag vidare in till Karlskrona, ett inpulsryck.


Men nu ska jag vidare till Malin för att pynta hennes hus, nu ska det bli Halloween stämning ;)

Ni vet att på lördag, då är det alla helgona ;)

Gissa vilka Malin och jag ska vara? ;D

Denna gången ska det bli annorlunda

När man har en blogg, så har man en viss press vilket har gjort att jag flera gånger har tagit bort min blogg. Så att jag kan ha en liten bloggpaus utan att folk tjatar om uppdatering utan istället frågar, varför har du tagit bort din blogg?
Så nu köpte jag mig en ny kamera, det blev en Canon eos 550D, det är en riktigt fin kamera. Så nu vill jag ju självklart visa alla mina bilder som jag tar och fixar med. En blogg med mycket bilder är en bra blogg ;) Så inga onödiga inlägg som egentligen inte handlar om någonting utan mer fotografier och tankar som kan röra sig i huvudet.
Så hoppas ni gillar denna lika mycket se de förra :)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0