Efter mycket om och men

Så blir det nu nyårsfirande hos Linnea och Marcus. Vi ska äta tre-rätters och Marcus ska stå för matlagningen :) Enligt Linnea så är han en superbra kock! ;) Så vi får hoppas på hennes omdömme då. Vi ska vara där klockan sju ikväll, och jag har precis vaknat. Blev sent som vanligt igår, slocknade nog runt halv fem tiden tror jag. Men det var ju dagen innan nyår, så vi var tvugna att ha lite förfest :)
Först sa Sorosh till oss att han skulle komma upp och dricka med oss, och han hade tre vänner med sig från Sverige. Och runt halv 8 tiden sa de att de kommer snart. Så loggade han ut från facebook så jag såg att han var "på väg". Men klockan blir nästan tio innan de bestämmer sig för att dyka upp, och då har Miranda och jag ändrat inställning och bestämt oss för att byta om till pyjamas och titta på film istället och äta chips och ostbågar :)
Ja, så när de kommer blir det bara att byta om igen och fortsätta där vi slutade. Som det kan bli ibland. Vinet som jag ahde med mig från Sverige är nu slut och jag fick reda på igår att vinmonopolet har stängt idag, haha. Så du kan vara lugn pappa, ikväll blir det bara lite lagom med champagne (:

Så planerna för kvällen kommer vara,
- Äta god mat och ha trevligt med fina människor
- Titta på raketer nere vid hamnen
- Gå ut och dansa tills de stänger tidigt på morgonen
- Efterfesta till klockan 7.
Och klänningen som jag ska ha på mig, det är faktiskt samma som förra året. En silverfärgad enkel sidenklänning (: Bild kommer kanske ^^
Ha en bra början på 2012!

Näst sista dagen på året

Och jag har inget speciellt för mig så jag tänkte så kort som möjligt uppsumera mitt 2011.
I januari månad flyttade jag för första gången i hela mitt liv, jah och min dåvarande pojkvän Emil flyttade ihop i en tvåa i Ronneby. Jag jobbade på Willys på dagarna och jobbade med att dela ut morgon tidningen på nätterna. Det var hektiskt och jag gjorde mig förtjänt av en vecka i Paris. I underbara Paris var jag tillsammans med Linnea, Moa, Kristin. Vi hälsade på Emil, den äldsta brodern i den familjen som studerade där för ett halvår.
Vi besökte allt som var värt att se, Eiffeltornet, Disneywold, mont matre, Versailles, Louvren, Notredam, sacre cour, moulin roughe, triumfbågen och vi lyckades även få en titt på den franska frihetsgudinnan. Tror inte jag missade något där.
Samma dag som jag kom hem från Paris upptäckte Emil och jag att det kanske lika gärna var bra att avsluta det hela. Vi var helt överens om det och vi valde att gå skilda vägar efter 4 år tillsammans. Så han flyttade ut från lägenheten och jag bodde där själv i ca 3 månader. Första månaden hade jag Emeli som inneboende, ingen utav oss ville vara själva och hon hjälpte mig med Hugo de dagarna som jag hade det som stressigast med jobbet. Så vi kompromissade varandra väldigt bra.
Sommaren ägnade jag väldigt mycket av jobb, det var en hård tid, men trots stressigt liv så hann jag ändå med att umgås väldigt mycket med min vän Felicia från Mörrum. Vi lärde känna varandra genom kören. Vi spenderade tid tillsammans med Timmy och Smajl. Det var endel sena kvällar och lite sömn, men det var det värt.
Jag umgicks också endel med Gustav, vi kom väldigt bra överens och kom på hur lika vi båda tänkte. Men sen kom hösten och alla mina vänner gick skilda vägar. NÄSTAN måste jag säga, Sarah bor kvar där hon bott i 1 1/2 år nu. Sjukt hur tiden går fort. Men Gustav stack till Växjö, Felicia till Linköping, och alla andra som var hemma över sommaren åkte tillbaka till plugg och jobb. Annie stack tillbaka till Lund, hon var nog ändå den vännen som jag träffade mest under sommaren, eftersom vi jobabde ihop.
Jag var på Öland Roots festivalen, den enda festivalen jag någonsin varit på. Och det roliga var att jag inte betalade i tid, så våra biljetter drogs in, och biljetterna var slutsålda. Så Linnea och jag fick jobb på volontärer, haha. Men det var roligt det också. Öland som är så långgrunt, som jag borde veta, jag dök från bryggan första kvällen. Spräckte läppen och den var dubbelt så stor som den brukar vara, haha, och det känns än idag lite konsigt i ryggraden, kanske borde kolla upp det där, men ja, det tar vi en annan gång.

Linnea, Kristin, Sandra, mamma och jag åkte till Helsingborg och tittade på Säkert, The Ark och Håkan Hellström, underar kväll det där!
Augusti kom, jag sa upp mig från Willys, vilket nog var det bästa jag någonsin gjort. Trodde aldrig att människor kunde vara så elaka, men det slipper jag nu, och jag har lärt mig något av det. Och jag sa även upp mig från tidningarna, vilket var tråkigt för jag trivdes så bra med det, det var skönt och avslappnande och jag jobbade med så härliga människor och mina chefer var bara bäst!
I Augusti månad gjorde jag och Dea en liten resa genom Sverige, först flög vi upp till Stockholm, där vi hade bokat vandrahem. Det avr en underbar resa tillsammans med en av de bästa människorna som jag har i mitt liv. Vi shoppade, gick på bio, och sista kvällen spenderade vi på Gröna Lund, där vi fick världens bästa överaskning. Det var Aftonbladets rocbjörnen som skulle spelas in senare på kvällen så vi hade en superbra show framför oss. Vi såg massa bra artister, alla uppträdde dock inte utan tog emot pris. Maggio, Mando Diao, The Ark, Håkan bla. Vi träffade två människor som gjort en resa i Europa, de kom från Australien. Vi åt och drack och bytte upplevelser med varandra. Sen skildes vi och Dea och jag top tåget ännu längre upp, till Hudiksvall.
Där hälsade vi på våra tre vänner som vi träffade i Bulgarien, Henke, Oskar och Rickard. Underbara pojkar det där. Vi drack och hade så himla trevligt. Vi stannade där i 4 dagar och kom överens om att det inte får ta lika låmg tid (1 1/2år) tills vi ses igen.
Och i Hudiksvall rökte jag för första gången i hela mitt liv, :)
Min familj och jag behövde semester, så vi åkte till Kreta. Mamma, pappa, Dan, syrran och jag. Det var perfekt, perfekt väder, perfekt miljö, perfekta människor.
Sen en vecka efter vi kommit hem från Grekland flyttar jag mig vidare, till Norge. Från att bo i lilla Ronneby och gå till storstaden, det var ett stort hopp. Men det var bland det bästa jag gjort :) Här har jag öppnat alla dörrar i världens alla håll och kanter, jag har har träffat så många intresanta människor, alla har sin historia att berätta. Och att bo tillsammans med Miranda visade mig hur roligt livet kan vara. Men här slutar kapitlet, nästa kommer december 2012, om vi ens finns kvar då. Då kommer jag ha besökt så många fler platset och kommer ha ännu mer att berätta för barnbarnen! :D



Oslo

Nyss sa Miranda att hon inte kan på något sätt förstå hur någon kan se mig som attraktiv. Det är skönt att vara tillbaka igen :)

Resan hem var ganska otäck, busschauffören körde som en jubelidiot och vi var 40 minuter för tidiga för att han körde som han gjorde. Hellre 40minuter försent och med livet i behåll. Väglaget var ju inte det bästa heller. Men vi gick hem och la oss, och sov till kvart över två ungefär, + att jag nästan sov hela resan hem. Förutom när jag kände att hela bussen skakade då. Men nu kan jag börja blogga som vanligt igen. Resan hemma har varit ganska hektisk och den har gått sjukt fort!

Men nu är det snart nyår och vi har himla många funderingar på vad vi ska göra. Först var vi inne på att vi skulle äta middag med massa andra människor, men det blir nog inte det. Det blir så krångligt när vi är ute så sent. Så sa Linnea Hultgren och jag att vi ska äta middag och henne istället och sen gå ut och dansa. Sen kommer jag hit och får höra att alla ska samlas på ankan, och Sorosh ska laga mat, haha. Vi får se hur det går. vad vi än gör blir det nog bra! :)
Ikväll var vi först inne på om vi skulle hänga med och åka skridskor, men så blev det inte. Så nu blir det nog skräckis i soffan tillsammans med Dennis och Daniel (haha, det kommer alltid vara lika roligt) Ska kolla om det är någon annan på föreningen som också är sugen :) Vi hörs imorgon igen! :D Om vi inte har tråkigt ikväll och det kommer någon videoblogg! :D

Har du tändstickor? Tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm

Började gårdagen hos Sarah, det var ganska mycket folk faktiskt. Alla blev typ superdragna ochd et var superkul, men jag kände mig bakfull redan runt två tiden typ. Så mådde inte jättebra när jag vaknade iaf. Men det var roligt att träffa så mycket människor. Men ibland kunde det nästan bli lite jobbigt, man kramade typ varannan människa som man såg, så tillslut bara vinkade man till mäniskor för man orkar inte.
Och jag ser hemskt mycket fram emot att komma tillbaka till Oslo, staden där man kan göra vad som helst utan att någon bryr sig. Jag skulle kunna ligga och slicka på marken (nu skulle jag aldrig göra det såklart) utan att någon skulle komma ihåg vem jag var eller snacka om vad jag gjorde igår osv. Oron om skvaller är så hög i Ronneby, ochd et är så himla tråkigt. Allt had evarit så mycket mer avslappnat om folk inte brydde sig så mycket!



Ta ingeting för givet, men jag har fortfarande drivet och kommer leva livet

Jag gick hem igår från min faster runt halv nio. Jag traskade hem till min hund som jag inte tyckte skulle vara själv mer. Sen sitter jag själv i soffan en stund och inser att jag inte tänker ligga här själv, så jag går ner till Linneas mamma, LInnea skulle åka in till Alex precis när jag kom, men jag satt ocg drack rom och cola tillsammans med Johan, Emil, Kristin, Kersti och Moa :) Ja, Moa drack ju ingenting såklart :)
Och ifall ni vill veta vad jag fick i julklapp..
Parfym, inne tofflor, presentkort lite överallt, resor, kicks, hm.
duschcreme, schampo, smycken och det klassiska vinglaset som jag lägger i min samling. Och lite annat smått och gott :) Och nu kommer snart Felicia och vi ska göra oss iordning tillsammans och sedan dra vidare in till Sarah och ge gärnet! :D Är sjukt taggad, och det ska bli asroligt! Synd bara att de säljer så himla många biljetter, det kommer vara svettigt och trångt, men det är ju så det ska vara. Får se ifall man lyckas träffa alla som man vill träffa. För alla kommer ju förmodligen vara där :) Förutom Saga som jag snakkade med nu, var längesen jag hörde hennes röst :)
Kanske blir efterfest tillsammans med henne iaf, vi får se vad som händer :)
Mikael, syrran, Mattias och jag. Mina kusiner som man inte träffar allt för ofta. Tack för igår :)

Julafton 2011

Mamma och pappa tyckte inte att jag skulle sova bort hela dagen, så det väckte mig runt tio tiden. Det var hårt att stiga upp vid den tiden, när man kan ligga kvar. Men ja, tradition som det är så börjar vi morgonen med paket under granen, då vi alltid ger lotter för flera hundra till varandra. Detta året gick lotterna på 500 kronor bara till oss tre, sen ytterligare 150 kronor till syrran inne i K-hamn, Vi vann sammanlagt 100 här himma, yahoo!
Och jag gav underkläder som vanligt och pappa och jag fick varsin tidning, och moder vår fick en skiva. Resten av klapparna kommer ikväll. Och frukosten dessutom, man ska ju äta allt. Mamma hade köpt rökt lax oxkså, åh jag älskar lax... ♥ hemma i Oslo är man van vid ett stekt ägg och korv till frukost. Men det var det jag fruktade när jag kom hem igen, kilona som man tappat kommer ganska fort tillbaka i lilla Kallinge ;) Men det kan det var värt.
Nu ska jag ut och gå med Hugo och mamma sen ska vi en sväng till kyrkogården. Och så ska jag leverera godsaker till Sessan också på vägen :)
GOD JUL

En bloggfri dag

Gårdagen var fullt upp, all the way. Kommer hem klockan 9, och sötmamma möter mig och Linnea gråtandes på stationen. Sen pyser vi hem, äter lite frukost. Sen en runda i kallinge med pappa oh HUgo. Då går vi inom farmor och farfar en stund, sen vidare bort till Emil, Linneas brorsa, sen vidare till Mannis, Linneas farsa. Sen chillar jag en stund.
Vidare in till Karlskrona med pappa till lasarettet, och sen en runda på stan i kna. Och sen hem till Sarah som jag också hinner med en liten stund. Vi sticker ner på stan, sätter och på andra våningen och dricker chai tillsammans med Sessan och hennes syrra Malin. Trevlig fika stund detdära. Och sedan går Sarah och jag går på stan tillsammans med sessan ocg Malin. Sen kommer Manda också, så går med henne. Har inte träffat henne på tre dagar, fatta ni hur det känns!?!? haha. Ja sen träffar jag ju massa folk på staon såklart. Upp och hälsa på min syster som jobbar.
Sen när klockan är 9 åker jag hem med syrran och dan, vi gör oss iordning och sedan åker till kusin Mattias där vi fixade farmors och farars julklapp. Vi ska göra ett kollage med massa bilder på oss. Jag kan skriva det här eftersom jag vet att dom inte har internet ;)

En sista Norge hälsning


Nu får vi se hur lång denna dagen kommer vara

Ikväll sätter jag mig på bussen hem, men innan det har jag 7,5 timmar att avverka på jobbet :) När jag är hemma så ska jag göra en stor resumé av 2011, kommer förmodligen glömma det mesta. Jag har ju inte bloggat så mycket, innan jag kom hit, så jag kan inte direkt gå tillbaka och kolla vad som har hänt i mitt liv. Vissa saker kanske inte är värda att minnas heller.
Och det första jag ska göra när jag kommer hem, det är att följa med pappa till lasarettet. Där han ska få en sån snarkmaskin, haha det skulle kanske jag också behöva. Men man blir inte så attraktiv av den, och han har ju redan den fotplantingsbiten förbi sig, ingen skulle vilja skaffa en unge med mig om jag burit den ;)
Haha!! Tänk o dra hem en snubbe och när man lägger sig sätter man på denna på nosen, haha skulle kunna se det framför mig.
Vi ses imorgon alla där hemma!

En dag kvar till hemfärd

Somande runt halv två inatt, satt uppe med Sohrab och Sanin, det var lugnt och skönt :) Sov som en stock inatt, vaknade är Linnea flög ut ur dörren och trodde att det var någon som hade varit och tagit något i vårt rum på morgonen när jag låg och sov, så jag går upp och låser dörren, haha låser henne ut. Stackars Pelle.
Idag kommer Marcus hem! :D Yaay, så då får jag träffa honom ett dygn innan jag själv åker, vilket är imorgon, shit, känns ändå inte som att det var längesen som jag var hemma. Det är väl lite mer än en månad typ.
Shit måste ner och betala hyran idag också, påminnelse till mig själv! :) Ja sen har jag väl inget annat roligt att skriva om direkt.
KomsiKomsi Maacus :)

Hej från Natha


Tillbringar kvällen tillsammans med Natha där vi nu ska röka vattenpipa

Eftersom hon också snart åker, så får man passa på att umgås med henne, eftersom hon snart åker. Hon är nog den som jag kommer sakna mest av alla här. Hon är en underbar brud som altid är så himla äkta, hon bjuder på sig själv, snackar aldrig illa om någon (det är det bästa) och man kan alltid vara sig själv och typ säga vad som helst till henne. Hon kommer nu åka tillbaka till Stockholm och sen vidare till Thailand förmodligen.
Men hon är en människa som jag absolut måste träffa igen.
Men nu har jag precis duschat, och sprutat lite nattdoft på mig. Channel is the sh*t ♥ Igår somnade jag redan runt elva, och lyckades ändå försova mig så jag inte hann duscha ;) haha, sen var jag helt slut på jobbet också. Det finns aldrig något mellanting, antingen sover man för lite, och blir trött, eller sover man för mye och blir trött.. Suck,
Och jag hatar att komma hem utan att Manda är här, jag behöver ha någon som mobbar mig och påpekar hur illa jag luktar när jag kommer hem :) Jaja, vi kommer hänga tillsammans hemma också, på soffan, framför tvn, med massa cola och ostbågar :) This is how we do it!

Nu har Miranda åkt hem

Det blir tomt här uppe nu. Och när jag kommer tillbaka kommer både Natha och Sohrab vara borta. För fick reda på att Natha också skulle åka hem. Sen kommer det nya människor, som man förmodligen kommer tycka lika mycket om :) Eller så kanske det flyttar upp folk från andra våningar som man redan känner. vem vet.
Just nu krossade jag ett glas, eller det ramlade ner från hyllan, vinglaset som jag har alla mina smycken i. haha, och så kunde jag inte starta dammsugaren. Så det Dennis fick hjälpa mig med var att sätta i sladden :)
Så nu, efter jag ätit upp min korv och mina ägg så ska jag dammsuga upp det :D
Saknar mina gosedjur

So what, we get drunk.


spräckt

Och så var det söndag igen. Miranda åker hem imorgon så vi har lite julstädning här. Så att allt ska vara fint och frächt när vi kommer tillbaka och ska förbereda oss inför nytt år :) Och jag har packat min väska med lite grejer, sakerna som jag handlade igår på Ikea, julklappar. Meen, väskan är typ redan full och jag tänkte att jag skulle lyckas få med mig lite kläder också..
Och igår, vi satt bara og chillade med vin, vi somnade redan vid halv två tiden, haha. Så inatt har jag sovit ut riktigt ordentligt, det kan behövas ibland. Och nu är det bara tre jobbedagar kvar, sen direkt efter jobbet på onsdag så sätter jag mig på bussen hem mot Malmö, sen tåget vidare till Ronneby. Ska bli skönt att komma hem, och andas lite frisk luft. Äta god mat, och ta långa promenader med min vovve. Finns det någon snö hemma förresten?
Hej då mamma.

Slängde ut linserna igår i askkoppen när jag skulle sova. Har nästan glömt bort hur blå ögon jag faktiskt har.


Gårkvällen

Direkt när jag slutat jobba tog jag bussen till Oslo city, det köpcentret som ligger precis utanför min dag typ. Och där shoppade jag lite julklappar,
Mamma: Check!
Pappa: Check!
Sista: Check!
Sarah: Check!
Linnea: Check!
Kvar har jag min kära faster och hennes man, mina kusiner och farmor och farfar, snälla säg att jag inte glömt någon nu.
Sen åkte jag hem, Linnea hade också varit och shoppat lite, hon hade köpt två par klackskor, en kavaj, jeans, haha det var så annorlunda att se henne i den stilen! Och hon plattade sitt nu ganska långa håt och var verkligen jättefin :) Sen stack vi till Niklas där vi drack massa vin, och sedan vidare till Elsker, gayklubben. Det bästa med bögklubbar är att ingen stöter på en, man kan dansa hur fan man vill och ingen kladdar. Trodde jag ja.. Helt plötsligt stod jag där med brudarna omkring mig ;) haha. Det var en brud som faktiskt var väldigt söt, hon stannade vid min sida och ville hålla min hand och så. haha. Och dum som jag är så säger jag ju att jag är lesbisk och att Linnea är min syster osv. Så lite får jag ju skylla mig själv.
Men ja, sen får vi springa därifrån för skulle hon följa med mig hem eller? :p Så vi går till London, en annan gayklubb. Där bara sitter vi och chillar och tittar på när alla dansar, väldigt trevligt faktiskt. Sen drar vi vidare till Rett in. Baren som är precis utanför föreningen. Men där stängde de när jag kom, så NIklas går åt sitt håll, och jag går åt mitt. Andledningen till att Linnea inte följde med till Rett in var för hon stannade till på Aker och köpte pizza. Jag är så stolt över mig själv, jag kunde verkligen hålla ihop med några en hel kväll! :D
Ja sen går jag till älgen där Sanin och Jennifer befinner sig, sen slutar det med att Sanin och jag ligger och kollar på Björnbröder, haha så himla bra film! :D
Ja nu vet ni allt, och idag är det lördag, sista helgen som jag har tillsammans med Sohrab :/ Usch vill inte tänka å det..

Att jag blir facerapad ær væl en femma, men nu børjar de med bloggen också?

Hmm, Jag kan væl inte sæga att det ær något fel med manboobs, skulle jag vart man så skulle jag sjælv haft det. Men kanske inte så grovt som på bilden hær under :) Eller?

Jaja, om en vecka vid denna tiden, då sitter jag nog hemma i soffan, och dricker massa gløgg med min familj, och værldens bæsta Hugo! Jag ønskar att jag kunde ta med hela kaninen hem så att ni skulle få træffa dem, eller kanske inte alla. Dennis skulle jag vilja ha med mig, och Lee, han hade jag absolut velat skulle træffa mamma och pappa. Jag tror att Sohrab skulle gå hem hos morsan riktigt ordentligt, och han skulle komma bra øverens med pappa också såklart. Någon som dom hade ælskat hade varit Natha, hon ær sig sjælv hela tiden och bjuder på sig sjælv. Sån underbar mænniska.

Efter jul kommer ingenting vara sig likt, nær vi kommer tillbaka innan nytt år så kommer halva kaninen vara borta, usch jag vill inte tænka på det.

Och ikvæll, hur blir det, jag har førsøkt få kontakt med Niklas nu hur længe som helst, kanske om vi ska ta det imorgon istællet, før jag ær seg just nu. Det ær det bæsta med storstaden, man kan komma på runt tolv tiden ifall man vill ut eller inte, ingenting ær bråskande. Sen håller man dock på till sex på morgonen, haha. Och på svenska føreningen, dær ær det alltid några vakna. Så folk øverallt, vart man æn ser. Love it

MANBOOBS <3<3

Ælskar tuttar på mæn!

Lee åker hem och vi äter kola och dricker vin

Planerna för Lees hemfärd kom ju fortare än vad alla väntat sig. Vi hade planerat en fet fest i helgen på Trumpet, då vi skulle säga hej då. Men nu kom aldrig helgen och Lee åkte, och Marcus följde dessutom med. Haha fan jag blev så arg, och frustrerad, ingen förstår nog hur tomt det kommer bli här nu. Fast Marcus kommer tillbaka på tisdag igen, men jag pker ju på onsdag. Sen när jag kommer tillbaka så har han åkt igen, till Gran Kanaria..
Men idag är det fredag! Yaay, jag lovade mig själv en vit helg, meeen, haha nej fan vad tråkigt det skulle vara. Ut ikväll på London tillsammans med min underbara Niklas, Linnea följer kanske också med. Men då ska det inte bli som förra gången lovade hon oss ;) Vart lite mycket av det goda där kanske.
Miranda, Linnea, jag, Maria, Lee, Sohrab, Marcus och Robin.

Vi hörd ikväll igen :D

Hej då Mr Lee


En vecka kvar till hemfärd


Sorglig dag på kaninen

Lee har sålt alla sin elektronprylar, tvn, ps3, högtalarna. Han har sagt upp sig från jobbet där han inte längre befinner sig. Resultatet av det, vad ska han stanna i Oslo för? Han åker imorgon hem till Malmö, för att hälsa på sin mor och far innan han flyttar till Barca. Fan jag har kämpat för att hålla borta tårarna. Imorgon jobbar jag till 19, etter det kommer jag tillbringa mina sista timmar tillsammans med Lee och resten av familjen här på kaninen.
Jag kommer jobba några månader, sen stcker jag också, jag känner att Oslo finns alltid kvar, och det kanske är här jag kommer vara för resten av mitt liv. Men jag klarar verkligen inte av att hålla mig till samma ställe allt för länge. Jag kommer spara varje krona och öre, sen kommer jag förflytta mig, förmodligen till något varamare ställe.
Natha kommer sticka till Thailand inom en snar framtid och jobba. Där har jag en möjlighet att befinna mig ett tag, med jobb och billig bostad funkar det fint. Oslo har öppnat mina dörrar och jag har så mycket mer möjligheter. Om ni någon gång funderar på att flytta, ni vill pröva på ngt nytt, tveka inte. Utan stick bara!

Var vänlig och bortse från mina omålade naglar

Haha titta min fettofot.
Sängliggandes med foten i bandage, blir det inte bedre så blir det farbror doktorn

Får hoppas på att jag kan ta mig till jobbet imorgon

Japp, klantsofie har talat. Mitt i köket har vi en pelare, i pelaren sitter vårt 1 1/2 meter långa köksbord som mer ser ut som en minibar. Och i denna pelaren sparkar jag när jag skulle gå förbi. Så jag hoppar in och sätter mig på min säng där jag känner att foten pulserar mer och mer. Tillslut har den bytt färg och är riktigt mycket fetare än den andra.. Suck, min första tanke var att jag had ebrutit lilltån, haha. Men tror inte det är så falrigt, men nu är den lindad iaf, oc det hjälper lite som stöd.
Och jag ahde så många planer för kvällen, jag skulle både ta mig till solariumet och jag skulle tvätta all min tvätt. Och resultatet blev att jag fortafarnde är lika blek och min tvätt fortfarande lika skitig. Jag kunde alltså inte gå ner för trapporna. Fan vad jag klagar. Det är det enda folk har hört om ikväll, aj min fot! haha, mesiga jag som är van vid att få alldeles för mycket uppmärksamhet bara jag har brytit en nagel.
Datanördar efter den katastrofala utgången i lördags

Lucia 13/12 2011


Tisdag

Oj, ett videoinlägg verkade vara populärt så som statisiken höjdes :) Man får helt enklet ta oss med en nypa salt, och ni som känner oss vet hur efterblivna vi är på riktigt. Idag steg jag upp extra tidigt. Varför vet jag inte, när jag ligger och snoosar så får jag får mig att jag inte kan ligga kvar längre fastän jag egenligen kan göra det i typ 30 minuter. Och det beskriver ju hur länge jag snoosar..
Och det är tisdag och jag längtar redan supermycket till helgen. För då får man soova såå läänge man vill! Och det brukar bli att man vaknar upp runt två av att killarna tjoar och härjar. haha men det gör ingenting, jag älskar att vakna upp och veta att jag inte är ensam :) Och nu till helgen är det sista helgen som vi har tillsammans med Kim, Lee och Sohrab </3 Jag må vara egoistisk men fan vad jag kommer sakna dom! Och jag är lite nervös på vad det är för människor som kommer flytta in efter dom, hoppas fan inte det blir några dryglökar.
Gårkvällen spenderade jag, Kajsa, Marcus och Sohrab i soffan framför en norsk triller som var väldigt bra faktiskt, kommer dock inte ihåg vad den hette, men det är såna stunder som jag kommer ta vara på och minnas tillbaka på sen när jag aldrig kommer träffa dom igen :/ Fast det är klart, Marcus kommer kanske tillbaka till SÖlvesborg någon gång och jag kommer kanske tillbaka till Ronneby, så då bor ju inte vi så långt från varandra iaf!
Nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva om.. Men ni får ha en bra dag alla så kommer det nog ett inlägg ikväll igen :D

Vi bjuder på en video


When u loose omething u cant replase


Jag tror jag aldrig har sovit så gott i hela mitt liv.

Det var till och med skönt när klockan ringde, :s Vad är det med mig. Igår kväll satt jag, Marcus, Nathalie och Sohrab inne hos Natha. Och jag blir mer och mer ledsen, för dagarna går rysligt fort nu. Jag längtar tills jag kommer hem, men när jag åker, då vet jag att jag aldrig mer kommer träffa dom igen. Sohrab och Lee, och Kim som åker redan den sjuttonde. Men det är ju så det fungerar, man vill väl kanske inte bo här hela livet. Jag vet att jag kommer att se många platser här i världen. Och på varje plats kommer jag träffa många fina människor. Det är bara så synd att jag har så himla lätt för att fästa mig vid dom.
Men nu är det en ny vecka som vi har framför oss, och snart är det julledigt! Tjohoo! Frågan är, vart ska man fira juldagen? Sessan har sagt till mig att både Puls och Natti kommer ha öppet, men Natti är det enda som har 18 års gräns, vad ska man köra på?? Det känns som Natti är det rättvisaste valet eller?
hm.

Creme Puff


Hade det inte vart fett med en utlandsresa nu?

Ligga på stranden i ett riktigt exotiskt land och lyssna på denna :)

Lördagens

Igår så bestämde sig Miranda och jag oss för att vi skulle gå ut, tanken började med den irlänska baren men vi har ännu inte lyckats ta oss dit. Ja så när vi skulle gå härifrån svenska så går vi inom grodan för att få med oss Sanin, oc han bestämmer sig för att följa med, men han var tvungen att dricka lite innan för han vart helt nykter, haha. Så vi väntar på att han ska kunna dricka lite, och så väntar vi sedan på att Linnea ska komma hem, som tar med sig två vänner, den ena är inte 20 och de ville gå till något ställe där det var gratis. Hur lätt är det att hitta? Miranda bestämmer sig för att gå och lägga sig istället för att följa med. Och vi väntar på Soroch, som ockås var jättefull och skulle ta oss till värsta bästa utestället. Mm,, det går ju bra, vi går runt på stan och kommer inte in någonstans för antingen är det 20 års gräns eller så kostar det pengar.


 det slutar med att jag tar nattaxin hem för 350 kronor.. haha så meningslöst, att vi inte bara gick till baren! Meen! haha, det positiva som hände under kvällen var att vi har det jättetrevligt hemma hos oss efteråt. Först börjar Linnea då bråka med Soroch för de hade ouppfattade meningar om allt, och Linnea till att diskutera. haha, men vi satt uppe till ca halv sex iaf. Så så trevligt var det, skrattde så myket så jag trodde att mina recben skulle gå av? ja ibland kan man få för sig konstiga saker.
 
En bild från i fredags, hade gärna lagt upp fler men internet är så sjukt segt nu. Så fler finns på fejjan annars :)


Två veckor kvar till jul

Och jag har knappt handlat en enda julklapp. Bara till syrran och pappa. Och tror jag vet vad jag ska köpa till mamma :) Själv önskar jag mig ingenting, man lägger så mycket pengar på julklappar när det finns så mycket som händer i världen. Så det jag önskade mig var faktiskt att man skulle skänka dom pengarna istället. Men det sa jag nog lite försent dock eftersom mamma är så jäkla snabb.
Och julbordet igår var så himla trevligt, vi åt gott, drack gott och hade det bra, vid mitt bord satt Emilie, Lee, Sohrab, Marcus, Victoria, Kristoffer och Tuva :) Alla som jag kände sen innan. Jag tänkte att nu kan man ju ta tillfället i akt och lära känna de andra på jobbet, haha men nej. Jag hängde med de vanliga människorna. Och alla dansade och hade det kul efter middagen, haha tror inte det blev några galna skandaler iaf. Jag hade kameran framme iaf så att jag kunde vara snabb om det skulle hända ngt ;) haha, men alla höll sig på en bra nivå ;D Jag måste bara ladda min kamera för batteriet är dött, sen kommer det bilder :D

Fredag morgon

Godmorgon! Hade jag kunnat se ut så hade jag säkert skrivit; Vilken underbar dag det verkar bli idag! Men för en gångs skull när jag vaknade så var det faktiskt inte minusgrader i rummet :) Så det gick ändå ganska bra tt stiga ur sängen. Och det var lite mysigt att stiga upp samtidigt som de andra gör det, så man hinner träffa de innan de tar bussen till jobbet :)
Men nu sitter jag här i köket alene, och jag har glömt bort hur gott det är med frukost! Det var längesen jag steg upp på morgonen och tryckte i mig något att äta innan jag sticker iväg. Det var nog senast på skolans tid :s Vilket är typ 1 1/2 år sen nu. Åldersnojja here I come! Åh skjut mig.
Men idag, då är det julebord :D Åh det ska bli skitkul, och det är trerätters middag, och gratis dricka. Jag kommer vara i himmelen. Och det ska bli kul att se vad alla gör när de får i sig akohol, alla på jobbet brukar gå ut varje lön men sist jag var med där visste jag ju knappt vilka alla var. Nu har jag bli bättre koll och ska hålla utkik efter  skandaler ;) haha nej men det kommer bli superroligt!
Här är klinngen som jag ska bruke! :)

Sessan

Idag har jag varit duktig! Jag har inte ätit någon pasta, inte så mycket som en smula bröd och inget som innehåller socker, (förutom kvällsmaten då som var en tallrik yoghurt. Imorgon tänkte jag starta dagen med en tallrik havregrynsgröt. Då står man sig länge, det och ett kokt ägg! Väldens ästa frukost :) Usch, imorgon börjar jag redan nio, lite ångest. Men slutar redan klockan fyra. Kommer kännas konstigt att gå hem redan vid den tiden :o Efter att ha kommit hem ca halv tio varje fredag hur många veckor som helst.
Men det som jag också har gjort bra idag var att jag gick hem från jobbet. Det var så himla skönt! Jag ahde aldrig gjort det om inte killarna (Lee, Sohrab, Marcus) som jobbade över slutade samtidigt som mig dock. Man kan inte gå hem själv, och jag kan inte vägen ;) haha, men det var koseligt att pluffsa fram i snön. Sen kom jag hem och har snackat med Sanne, Anna, Dennis och Manda typ hela kvällen :) Och nu tar jag ett avsnitt av Gossip.Girl och somnar till det :) Klockan står på halv sju.. suck.
Slängar upp en bild på klänningen som jag ska bära på morgondagens julebord :)
Hej jag sakna dig.

Jeg lurer på vart jeg har lagt min mösse?

Hittar den inte någonstans, och jag behöver ngt som trycker ner mitt hår idag, tuperade det lite föör mycket tycker jag. Har letat i resväskan och allting, min nya mössa som jag aldrig användt. haha har väl glömt den också, precis som min mobilsladd.
Idag kommer våra kunder och ska lyssna på mig och Emilie när vi ringer runt, lite nervöst faktiskt. Men om vi bara gör det som vanligt och låter lika trevliga som alltid så går det nog bra :) Måste ju göra dem nöjda.

Och just nu äter jag frukost, äggröra med lite rökt kryddad kalkon. Blev mums, så nu kan jag gå till jobbet utan att vara hungrig :) Måste bli lite nyttigare också, inte att äta rätt utan att faktiskt äta lagad mat. Inte bara knäckebröd eller kokad pasta, så igår när jag kom hem från jobbet så ställde jag mig framför spisen och stekte en himla massa, korv, tomat, ägg och svamp. När jag åt det kom jag på att det hade varit gott med lök i också. Smakade ju bara svamp typ, moha.
Så det ska jag även ha med mig till jobbet idag, första gången som jag har matlåda med mig, haha. I början hade jag kun mackor, och ngn frukt. Nu på senare tid har det blivit mycket yoghurt som jag löpt upp till Bunnpris och köpt. Igår krängde jag soppa och idag blir det varm lagad mat :D Så bra!



Börjar dagen med The Ark och te

Idag tog jag mitt förstånd till fånga och åt frukost istället för middag, sen är frågan vad man ska äta vid lunch istället? Äsch får väl bli det vanliga, Yoghurt eller nåe ;) Och även om jag lägger mig i lagom är jag ändå lika trött när klockan ringer. Igår sminkade jag av mig redan vid tio tiden och slocknade runt tolv, klockan väcker mig runt nio, nio timmar är ju ändå ganska bra? Men ändå lika jobbigt att stiga upp.
Och när vi var i Gbg så köpte jag två olika te sorter, en med lite chaismak och den andre var julknäck, måste säga att chait vart godare, men julknäcken var inte heller fy skam. Kom och tänka på det nu bara för att jag dricker tet för första gången nu ^^
När jag gick och la mig igår så tittade jag upp på fönstret, eftersom vi bara har takfönster, och det låg ett tjockt lager av snö. Och det roliga var, att precis när jag såg det började min näsa rinna som fan. haha, sjukdommar är helt klart psykiska! Så det blir väl till å börje bruke vinterjackan nu då. Jag har sjutit upp det så länge som möjlgt, men nu får det nog räcka.

Two and a half men

Oj klockan är ca 22 och jag har varit hemma hur länge som helst känns det som. Så mycket bättre att börja tidigare, och sluta tidigare. Och det går så himla bra på jobbet, så våra kunder som vi jobabr för vill att vi ska sitta några dagar extra med projektet. Så ska boka biljetter så jag är hemma den 22.re istället för 20.de. Jag är ju ändå här för att jobba, och jag vill tjäna mycket pengar, så jag kan ge mig ut i världen.

Och jag tittade för först gången på Two and a half men, säsong nio, där Herr Kutcher är med. Jag tittade på de två första avsnitten och jag är faktiskt imponerad. Det är roligt och jag skarttar precis som vanligt. Det viktiga är nog att man inte jämför med Charlie för detta känns nästan som en helt annan serie, och sen att han är så freakin hot gör bara saken mye bättre ;)
Nu ska jag gå och plocka ur mina linser och sedan krypa ner, och inte röra mig försen klockan ringer imorogn bitti, jag älskar sömn!

Tisdag 6/12

Fy f*n vad trött jag är! Eftersom jag börjar elva så tänkte jag att jag får stiga upp ca två timmar 2 1/2 timmar innan jag vaknar, så jag hinner med allt jag ska göra. Duscha, sminka mig, fixa håret, och laga middag. För laga middag gör jag ju alltid annars, eller middag och middag, pulvermos eller pommes. Men jag kopplade inte att det kanske skulle vara bättre att göra frukost idag istället för att behöva stiga upp så tidigt och laga middag klockan 10 på morgonen :s
Och kallt är det! Usch jag mådde riktigt dåligt när jag steg upp, otroligt kyla, elementet på högsta nivå och fönstret vart öppet, vilka dumhuvuden vi är. Men nu är det stängt och kommer ikke öppnas igen försen maj 2012!
Om jag fortfarande bor kvar här då, nej det gör jag nog inte. Jag vill ha exotisk miljö i mitt område där jag bor.
Och dagarna går läskigt fort! Jag har redan bott här i snart tre månader. När jag ser tillbaka på hur vi var i början, så unga och oskyldiga! haha, Nej men man utvecklas ju något otroligt som människa här, hemma kunde jag knappt åka bussen. Här bryr man bara om sig själv och thats it. Om någon råkar snubbla till på trottoaren, okej det var ganska lite roligt för tillfället men inget mer. Sen glömmer man det och kommer inte ihåg vilka människor det var som såg en eller ngt. För man kommer aldrig träffa de igen.

Småstäder har så mycket åsikter om allt, men ändå, vem älskar inte skvaller?
Nu blir det fiskpinnar och pulvermos

Börjar 11 imorgon, inte 9

Så god natt

Monday morning

Jag har massa läskiga blåmärken över min kropp som jag som vanligt inte vet vart de kommer ifrån.. hmf. Ett på höften som sitter precis under troskanten typ. Försökte ta en bild men det var en knepig ställning alltså.  Och inatt har jag sovit med huvudet nere där jag brukar ha fötterna. Väggarna blir så rysligt kalla och man håller sig helst borta från dom. huhuhu.

Och imorgon och onsdag ska vi testa jobba 9-17 istället. Himla bra tycker jag. Inte för att det händer något annorlunda här hemma men man vill ju träffa alla så mycket som möjligt, speciellt nu när alla snart flyttar.. hur ska jag överleva. Tur jag har några kvar iaf, men det är nästan bud på att komma till Barcelona sen och pröva lyckan där, Oslo finns alltid kvar liksom.



Älskar stort hår.

Drömde till och med inatt att jag satte i löshåret igen, haha det cirkulerar mycket i mitt huvud just nu.

Ha en fin dag lovers


Chokland ansiktsmask

Åh, den luktar ljuvligt, har ljuvlig konsistens, och den får hyn att blomstra. Hvorfor kan man inte äta den då!

Nu är jag mjuk och fin igen i ansiktet :) Hatar kylan!


Tror att jag dras till bögar

Jag har ändå alltid varit sån som gillar lite udda saker, galna människor, eftersom jag själv är ganska knäpp. Jag har alltid haft bögar i mitt liv, men igår träffade jag den snyggaste bögen jag någonsin sett. Dock var han inte äkta, men vem har sagt att äkta är bäst? Han hade silikon i asen, opererad näsa, fyllda läppar, botox i nyllet, men ack så vacker. Började ju kvällen hos Niklas, som bor mitt över gatan. Så himla skönt att slippa gå så långt eller ta trikken för att komma fram. Linnea och jag dök upp först, och drack vin, sen ramlade bög efter bög in och snygga brudar. Olala vilken kväll.

Och alla är så härliga, kopplade både med de norska damerna och med killarna. Och Niklas är typ världens roligaste människa. Och jag tror jag glömde min mobil hos honom, hoppas den ligger där, jag som precis skaffat abonemang och allt, haha. Men kvällen för övrigt var speciell. Vi hade värdens bästa förfest, jag träffar denna killen Albin då. Han ville göra en låt med mig, haha, så söt.

OCH Linnea blir lagom dragen, när vi skulle in på London så kom vi inte in, vi var för fulla båda två, så vi drog till Elsker. Jag sa till Linnea att agera nykter, och det första hon gör är att falla pladask mitt framför vakten, haha vilka amatörer vi är! Och jag kommer inte heller in, för vakten tyckte att jag skulle gå och äta ngt innan jag gick in för att nyktra till lite. Pch jag gick fram och tillbaka och sa att jag har ätit nu. Men nej, han förstod ju att jag ljög ofc, så jag var verkligen tvungen att gå och käka någonstans. Så det gjorde jag, satt med två randomkillar, och krängde min tallrik som jag inte ens kommer ihåg vad det var för något. Jag har för mig at den ena killen var snygg iaf, haha, ja sen går jag och då får jag äntligen komma in på Elsker, ¨går en vända och går sedan ut direkt typ.

Haha så som jag kämpat! Så jag tog en taxi hem, orkade verkligen inte gå, och så hittar jag någon snubbe i trapphuset och drar med honom upp till oss. Så sitter Linnea som mår superdåligt i soffan med huvudet nere i spyspannen, och älskade snälla Dennis sitter bredvid och hjälper na. haha. Och Miranda slänger ut denna stackars kille som jag har släpat med mig, haha, och vi springer upp och ner i trapporna, inte konstigt jag har träningsverk i vaden idag.

Tillslut däckar jag i min egen säng, helt ensam och sover till tio ca. Går in till Lee, den ända som är vaken och gör honom sällskap. Sen vaknar alla och vi har nog aldrig skrattat så här mycket någonsin tror jag.

http://finest.se/albinjameson



Nu får vi se vad denna söndag har att erbjuda.


Som vanligt

Så kommer vi inte ut. Tanken var ju att vi skulle gå ut på en irlänsk pub igår, men vi stannade hemma istället.  Inte för att jag var för full utan för att det var trevligare här hemma. Det händer så mycket här! Egentligen, tänk er, 6 unga män och 5 unga kvinnor. Intriger, drama, sexskandaler, slagsmål, alkohol. haha, slagsmål förekommer inte för ofta, vilket är skönt såklart. Det har bara hänt några enstaka gånger. Som den gången när en oönskad snubbe kom upp hit och alla hoppade på honom, det slutade med att killen springer iväg och på en hög på golvet ligger alla våra killar och slåss med varandra, haha. Det var lite skrattretande faktiskt.

Idag har jag städat, bytt sängkläder, sorterat bland mina kläder, vikt och lagt in. Det började urarta här så jag tyckte det var dags nu :) Så nu är det så fint och mysigt, det enda som behövs nu är en dusch och lite mat kanske. Undra vad man ska äta idag.. Åh jag orkar inte, haha. Mamma kom hit och laga mat till mig.





Och nu ska vi se vad denna lördag har att erbjuda :)



Lite bilder från helgen :)

Bättre sent än aldrig.








Nu ska jag om några få minuter sticka till jobbet igen. Veckorna går så fort, redan torsdag!
Jag börjar få lite ångest, tiden går fort och vad ska jag göra med mitt liv? Hur länge ska jag stanna i Oslo, vart ska jag ta vägen efter Oslo, när kommer jag kunna bo med min hund igen. Jag sparar som tusan iaf, idag åt jag pulvermos och påssås till det, beasås från Sverige. Dricker vatten ur en cocacola glasflaska. På jobbet tar jag några torra brödskivor som telenorarna lämnat kvar efter sig. Men sen då, ska jag till Indien, ska jag till Barcelona, dit alla andra ska, och bo där i några månader, livnära sig på turismen?


Och just nu var det något som smällde som fan utanför.. Creepy! Och eftersom vi bara har takfönster här så kan jag inte se ut och kolla på vad som händer, ops. Byggnaden står kvar iaf.

Och det är ju första december idag. Snart är detta året slut. Snart är jag 40 och bor förmodligen i lägenhet i någon förort, är från frånskild och lämnad med två snorungar.. fyannameja, men det påminner mig om min nästa tatuering: Se ljuset, vad som än händer.


December, det börjar inte bra

Emeli om typiskt:

Fasen då ! trodde du tagit bort din blogg :O haha , bra att du kommenterade ! nu ska jag bo på din blogg :) tack för kommentaren föresten ;) gullan!




Svar: Haha oj då, jag som bloggat flitigt sedan jag flyttade hit ;)

Och jag är så otroligt ledsen ikväll, precis allt känns otroligt meningslöst :( För det första missar jag Luciaresan, som jag sett fram emot. För det andra,, så är jag otroligt egoistisk och bara tänker på min egen olycka när folk omkring mig är så himla glada över framtiden. Nästa alla underbara människor som jag bor med ska flytta långtlångt iväg.. Barcelona it is. Hade jag haft lite mer pengar skulle jag inte tvekat på att flytta med. Jag ska nu flitigt spara, sen söka jobb där istället. Eller ngt, åh..

Och tanken var att jag och Niklas skulle gå hem idag, äsch det blev ju såklart inte så, utan vi bestämde oss för att ta en pils istället, men så blev det inte heller, haha. Så åkte hem, passar på att tillbringa så mycket tid som möjligt med mina nuvarande familjemedlemmar ♥


RSS 2.0