Årsresumé 2012

Då var det dags igen, förbereder mig för ett långt inlägg med allt för många ord och för mycket tid. 
Tid att minnas, tid att ångra, tid för lycka. 
 
I 2011 resumé så skrev jag att när jag skriver nästa gång så ska jag ha upplevt mycket mer saker och sett många fler ställen. Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva om i denna resumén än vilka platser jag har besökt?
 
Det var lite mycket resande i våras, körde en resa en gång i månaden ett tag där. Bara att gå rakt på sak.
 
Det började i Mars, då jag åkte till Holland, Jag åkte med en "vän" och med hans vän. Var i Amsterdam i 24 timmar, slutade med paniksamtal hem till Sverige från polisstationen då han som jag åkte med blev allt för våldsam och fick sitta i häktet. Fick tag på ett plan till Oslo, och sen en lång busstur hem till blekinge där jag spenderade en veckas tid. Samlade på mig tillräckligt mycket kärlek hemifrån för att kunna vara i Oslo i 3, 4 veckor? 
 
Det blev påsk, Tuva och jag stack till Dublin, vi hade först tänk oss ett annat resmål, men såg att Dublin vart billigt? Bokade på onsdagen, packade väskorna, åkte på torsdagen och fick uppleva en jäkligt bra tur. Vi bodde på ett billigt vandrahem, där vi startade innegårdsfest, människor från hela världen, Argentina, Mexico, Italien, Tyskland, Spanien, Holland, och så vart det ju en svensk och norsk på ett hörn :) Fick extra god kontakt med tjejerna från Argentina och Mexico, Lola och Stephy. Sista kvällen kom och vi ville såklart umgås med dom. Vi gick på alla möjliga sorters pubar och nattklubbar, där vi absolut inte passade in. Men det var grymt, sjukt grymt! Nästa Dublinresa är bokad och kommer bli i mars, över St Patrick´s day. Då blir det jag, Tuva, Elias och kanske Tuvas brorsa, och han har säkert med sig massa vänner, kommer blir bra!
 
 
Det blev Maj, flyttade hem över sommaren, och körde igång den med en resa till Turkarna tillsammans med Sarah. Fin vecka tillsammans med min fina vän. Vi tog det baara lugnt, körde en utekväll men bakfyllan var inte värt det, då vi fick spendera en dag inne framför tv.n haha. 
 
 
Sen fick jag bli hemma ett tag, kände att efter ha mött tre nya länder på tre månader fick det bli en paus. Kommer knappt ihåg vad jag gjorde i somras, hur den kunde gå så fort? Meeen i Juni packade vi ner tältet och gummistövlarna oss satte oss i bilen för att åka upp till Borlänge och Peace and love. Åkte tillsammans med Kalle och Robin, fina människor. Mötte Miranda dagen efter och då hade vi inte träffats på en månader, vi fick en fin och märkligt vecka med massa musik, såg bland annat Timbuktu, Mumfords, Uggla, Nationalteatern, Dropkicks, Björnstammen, Billy Idol, syster sol, m.m... Träffade härliga festivalmänniskor och fick min årliga träff med Rickard, min vän från Hudik :) Får se när vi får till det iår? Min kamera fick en alkoholchock också, så det fick bli en festival med allt för lite bilder, de gömmer sig numera i mitt minne.
Tog dessa bilder från Malin, som vi lärde känna där.
 
 
Flyttade tillbaka till Oslo en månad senare, Tuva mötte upp mig innan jag ens kommit hem med väskorna, klart blev det en krökkväll med öl från bar till bar, mötte Olof samma kväll, kul att prata om hur man haft det och få återberätta massa, (: Nästa tur gick tillsammans med tuva till självaste Göteborg där vi mötte Tuvas gamla vänner och Olof var den enda jag kände därifrån, men som alltid, blev det en sjukt märklig och härlig kväll. 
Ingen kamera, inga bilder..
 
Meeen sen blev det November och jag skulle fylla år, tog ledigt en vecka, skulle resa, ingen aning om vart jag skulle. Vart skulle jag spendera min 21 årsdag? Tuvas morsa körde oss till Rygge, en vecka i Riga fick det bli, och herregud vilken tur! Det går inte att återberätta.. Men en ny kamera var köpt och bilder får lov att beskriva. 
 
 
 
haha nej, jag orkar inte lägga upp mer bilder. det går inte. 
 
Men sen blev det december och vi åkte hem, jag fick äntligen presentera Tuva för min familj och mina vänner i Sverige, tror det blev lite mycket för henne ;) Men vi tog oss igenom det också. 
Sen blev det nyår, och jag tog den sista bussturen för året och den gick till Lillesand, hem till Nicklas. Då märkte jag hur Tuva hade haft det hemma hos mig, vilket var en chock av massa nya människor, härliga människor dock :) 
 
Vad har jag för krav på 2013? Att det ska ligga i samma kaliber som 2012 tror jag, varken mer eller mindre, kanske lite mindre rentav, måste hinna andas och slippa näsblod, jag tror jag är redo för det nu, ta tag i verkligheten lite, eller neeeej, vänta en stund till.
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0