Dagens guldlott

 
Har bott på Grunerlökka i ca tre månader, och jag har aldrig kännt mig mer hemma i hela mitt liv. Jag bestämde mig för att aldrig lämna denna stadsdel då jag trivs så otroligt bra!
 
I dessa tre månader jag bott här har vi alla i kollektivet (bara norrmän) fört över månadshyran till Morten, som står på lägenheten. Igår fick jag reda på att han skulle flytta och jag började fundera över vad som händer nu. 
-Vem ska stå på lägenheten?
Jag har inte lust.
 
Idag ringde Stephen hyresvärden, som inte var speciellt glad, men lättade efter ett tag då han förstod att vi har lika svårt att få tag på Morten som han har och vi har inte fått någon som helst information om vad som ska ske.
 
I slutet av Juli kommer de behöva nya människor, iaf någon som står på lägenheten, och ca 50 000 i dep.
 
Hemlös.
 
På lördag åker jag till Grekland i två veckor, fantastisk skön känsla att vara hemlös när man kommer tillbaka från den! 
 
Jag ringer Hultan i förtvivlan och gråten sitter i halsen.
- Lugn Sofie, det löser sig alltid, du är inte ensam, vi fixar det här tillsammans.
Älskade vän ♥
 
Samtidigt som jag har henne på tråden skriker hennes rumskamrat i bakrunden.
- Det är precis någon på SIO (svenskar i oslo, facebooksidan) som har skrivit ut att de har ett ledigt rum på Olaf ryes.
 
Exakt där jag bor. Tog kontakt med tjejen, som dessutom kom från Sölvesborg, och ikväll efter jobbet gick jag hem till dessa nyafunna människor och woops, inte längre hemlös. 
 
ibland är det läskigt vilken otur och tur man kan ha på så kort tid.
Som Hultan sa, det löser sig alltid! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0