London

Det var superbra! Helgen blev så mycket bättre än vad jag trodde den skulle bli :) Man måste vara försiktig med för höga förväntningar.
Livet är allt bra. Och hur fort och billigt man kan ta sig runt och uppleva saker. Imorse vaknade vi klockan 2 i London, nu sitter jag i min säng i Oslo.
 
Första dagen i London:
Började med att vandra i en park som låg precis bakom vårt boende, inte Hyde Park, den som låg bredvid, om jag förstod det rätt. Linnea stod för det mesta bestämmandet, jag bara vandrade efter :) Parken kryllade av massa olika fåglar och otroligt mycket ekorrar. Att jag tydligen var rädd för ekorrar var något jag tidigare inte visste om.
 
Vi kunde knappt hålla oss från att gå på musikal, så det gjorde vi faktiskt redan på torsdagen, och hur fantastiskt? När "circle of life" startade började både Linnea och jag störtlipa, så mycket känslor man har till Disney och till lejonkungen, var helt otroligt att få uppleva det live!
 
 
Dag 2.
Det blev primark för hela slanten! Har hört både positiva och negativa meningar om Primark, men jag klagar absolut inte! Lätt värt att ta en dagstur till London bara för att gå där inne i flera timmar.
 
Vi fick en privat guide som vi träffade på frukosten, bestämde att vi skulle ses på kvällen, vilket vi inte riktigt ångrar men han slösade vår tid på saker som vi inte var intreserade av. Han hette Stanley, var en indisk världsvan man som var vääääldigt glad att prata om sig själv. Men han tog oss i alla fall till Cargo som var ett uteställe som vi  hade hört om hos frisören (Hultan färgade håret). På Cargo mötte vi även upp av en slump den ena frisören som också jobbade på salongen, han hette Rick, jag tror jag krossade hans hjärta </3
 
 
Dag 3.
Vi gick på en väldigt stor och mysig marknad, ingen aning om vad den hette men Hultan har koll på det där, så om någon undrar, fråga henne. Fanns massa fint!
 
På kvällen tog vi oss till Store Benny och London Eye och hela den delen, man kände sig som en riktig pinsam turist, men så kan det vara ibland. Tog inte med min systemkamera utan den lilla digitalkameran. Ångrar att jag inte tog systemen, hade kunnat få så mycket bättre bilder, ja denna är verkligen skitdålig, men liten och behändig :)
 
Efter detta satte vi på oss 3Dbrillorna och gick på bio. Såg den nya Sandra Bullock filmen "Gravity". Utspelar sig i rymden, helt klart biofilm , men förmodligen ingen film jag uppskattat så mycket hemma i soffan.
 
 
Dag 4.
Vi sov läääänge, tog vår tid, åt den första real English breakfast då. Ja det är ju inget speciellt, densamma jag käkar hemma. Men gott kaffe :) Förstod aldrig vad dom menade när dom frågade om vi ville ha svart eller vitt kaffe. Kaffe med mjölk tydligen, men inte fan är det vitt?
 
Jaa, sen åkte vi till naturhistoriska museét, riktigt häftigt och fångande, det skulle dock finnas valar där inne med det var något som vi måste missat, vilket vart lite tråkigt, hade vart kul att se.
 
Sen tog vi tunnelbanan till London bridge, även där väldigt mycket turistpoosande. Linnea ville efter det ta ännu en tur till Primark, dock stängde hela Oxford street när vi kom fram, så vi gick tillbaka till boendet och kollade på Sunes jul istället :)
 
Nu tänker jag hålla mig lite lugn ett tag och spara ihop lite slantar så man kan göra något ordentligt snart. Känns som jag avklarat de mest intresanta delar av europa nu, nu är det dags att ta steget längre och utforska resten av världen :)
 
Förstår varför folk älskar London.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja Sunes jul går alltid hem vad än man befinner sig i världen :) Fina bilder du tagit, det är ju nästan så att man tror London är större än Kallinge ;)

2013-12-02 @ 16:13:09
Postat av: mamma

fina fia och linnea

2013-12-02 @ 17:37:51
Postat av: Sandra

Åh, vad jag saknar dig när jag ser dessa bilder... Och jag blir väldigt avundsjuk såklart :) Längtar till du kommer hem!

2013-12-03 @ 20:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0