Sluta klaga

Människor ska vara mer glada, och inte hänga upp sig på små skitsaker, och nu hänger jag upp mig på människor som hänger upp sig, det blev en lite ond cirkel. Men ärligt, var gör det om din näsa är lite för stor, du klipper av dig håret och sedan ångrar dig, du har för små bröst, för stora lår? Vad spelar det förr roll? Vem och vad är det som har bestämt att du ska tycka så, vem har sagt att stora näsor inte är fina? Vart kommer idealen ifrån, säg inte media, för media skrivs av någon och får det som att låta att de bestämmer. Alla människor är vackra, och människor ska inte behöva känna att de inte passar in, eller att de ska behöva behaga någon annan än sig själv.

Jag blir djup, och trött i ögonen, men kan ändå inte låta bli att hänga upp mig på människor som hänger upp till på en ojämn klippning när det föds barn med aids, när människor har brist på vatten, när det fortfarande föds barn med strålning från 20 år tidigare utsläpp av bomber. Tänk steget längre, och tänk på din nästa. Hjälp till i världen, sluta hata!

Det som gör att jag försöker hålla humöret uppe, när jag själv har råkat ut för hemska och otäcka händelser, är att tänka, det kan alltid bli värre.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va stolt jag blir över dig syrran :)

2012-09-06 @ 17:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0