Inte en lugn stund

Min vita månad, det är ingen mening att jag ens försöker! Vill kort uppsummera min otroligt händelserika helg.
Fredag:
Lönepils tillsammans med jobbet. Spårar ur. YeppYepp. Börjar kvällen på golvet i mitt rum där jag sitter tillsammans med Tuva og Silje. Dricker öl och sedan drar vi oss vidare till Sosialen som inte ligger så långt fra där jag bor. Dricker mer öl,  men efter klockan 22 är det 24-årsgräns. Vad fanken, så 98 % av LTM må gå fra Sosialen. Resten följer då också med. Vi drar oss vidae till Nicol and son. Och jag blir dränkt i alkohol. Dansade loss hela natten, ramlar omkull, får hjälp upp, dansar lite till. Vad jag har hört så vart det jag och Olof som var gladast i gasen då vi super ner varandra, så att säga.
Alla bjöd alla på drinkar, shottar, öl osv..
Jag är helt plötsligt helt själv, någonstans här i stan. Hoppar in i en taxi, ber han köra mig en runda. Han kör mig till Ekeberg, inte en bil eller en människa i närheten. Han hade liksom kunnat göra vad han ville med mig egentligen.
Vi åker tillbaka då han märker på mig att jag blir orolig och osäker på situationen, jag ger honom pengar, får hans nummer så nästa gång jag behöver skjuss så har jag "privat chafför".
Lördag:
Kommer dagen efter på att jag glömt min kamera i hans bil. Ringer honom och jodå, den låg där. Ligger dock bakis till ca klockan 21, Tuva kommer till mig runt halv 22. Vi sticker och käkar, ger oss ut till Jekyll, där det är 23-årsgräns. En servitris kommer ut som Tuva känner. Hon får in mig. Vi sitter där en stund, dricker massa öl men ljudvolymen var så hög så vi tar oss till ett annat sted. Då ringer jag min chaffis igen, han ger mig kameran, berättar lite sjuka saker om gårdagen, och sen kör han mig och Tuva till Tors hammer.
Tuva känner killen som jobbar i baren. Vi sätter oss där, får öl efter öl serverad, betalde inte ett dritt. Tror vi drack 9-10 öl tillsammans. När en tog slut, kom den andra direkt etterpå. Vi sitter där och dricker till kl 04 då de stänger klockan 03. Vi ringer vår chaffis, han kör hem oss. Går in på innergården men blir indragna i ett rum, sitter där och chillar. Går och lägger oss vid 06.
Söndag:
Vi vaknar klockan halv 14. Tar det lugnt, käkar lite pommes, duschar sminkar oss. Drar oss ut till The Scotsman där det var turnering i Starcraft. Något spel som tydligen alla spelar och de visade turneningen på storbilsskärm. Tuva och jag fattar ingenting men vi sitter där och dricker lite till öl. Blir sjukt sugna på ost! Så runt tio tiden drar vi till Max hambåjebar. 4 Burgare, två med bara ost, och det ska vara mycket ost! Och sen två vanliga burgare. Vi får vår mat, alla fyra är likadana.. Besvikelse.
Nu har jag med korthet uppsummerat lite av helgens händelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0