En utbildning av något slag

Står det på min 100 saker att gøra innan jag dør lista, och det jag kollar runt på just nu ær en bartenderutbildning. Med en internationell bartenderutbildning kan du jobba øver hela værlden och du har många øppna dørrar. Jag har kollat runt lite och det går en treveckorsutbildning i El Spania hela sommaren typ. Utbildning, flyg, hotell och mat alla skoldagar kostar 13000 kronor.

Men om jag nu ska utbilda mig, och vara borta i tre veckor, tror jag inte att Spanien ær mitt førsta val. Kollade æven lite på Thailand och då åker jag næsta vår så att sæga. Då kostar hotell och utbildning ca  12000 kronor, så får man boka flyg sjælv. Jag ær sjukt sugen och væljer jag att planera såhær långt fram så hinner jag gøra mycket under tiden. Før jag ær sjukt sugen på Irland också till høsten.

Och jag tycker det ær himla tråkigt att åka som turist, och bo på hotell osv. Jag vill se den riktiga delen av værlden, den som man bara kan se om man bor på ett stælle i en længre period. Åker jag till Irland, så hade jag velat jobba dær, leva dær, och læra kænna folket. Samma sak med Thailand, eller vart jag æn åker. Men skulle jag ta någon utbildning i Thailand, så skulle jag vilja åka med någon, jag hade kunnat åka sjælv, men jag vill alltid kunna se tillbaka på en resa tillsammans med någon. Då tænker jag på typ Sessan kanske, eller Dea. Hade inte det vart kempegøj? :D
Kolla linken.
http://barkurser.se/index.html

Kommentarer
Postat av: sessan

har inte tid att kolla länken nu men hade nog varit najs! men bartender är inte min grej men detta måste vi absolut prata om;)

2012-02-01 @ 12:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0