Dublin 2012

Uppdatering: Dublin
Flyget går 21,30, Dinh skulle køra oss dit. Vi missførstår varandra med tiden, han kør från sitt vid 20,00, det tar 40 min att køra till Tuva dær vi befann oss, sen skulle det ta ytterligare 40 min att ta oss till flygplatsen i Moss, så vi blir superstressade, vi kommer liksom inte hinna med flyget nu. Och om vi hinner, så kommer vi inte kunna checka in vårt bagage, så vi plockar ut alla grejer, bara det viktigaste tar vi med oss så att vi klarar oss med ett handbagage. Men Dinh kør så rysligt fort så vi hinner, och vi hinner till och med checka in vårt bagage, så egentligen hade vi inte behøvt ta ut all vår packning! haha.

Men Dublin då,
Det var precis så som jag førestællde mig. Vi børjade ju med att boka flyget, utan att ens titta efter nær flyget går. Så det visar sig att vi ær framme i Dublin 23,10, sista incheckningen ær klockan 00,00 på hostelet ( hur fanken skriver man det i plural?) Men ja, kommer ju inte hinna dit på 50 minuter, få væskorna, hitta transport till byn och finna vandrahemmet. Så vi bokade inget vandrahem den natten, tænkte att vi får væl gå runt och titta på stan. Vi tænkte att vi hittar sækert någon bro eller något, dær vi kan sitta under. Vi hade ju køpt lite god dricka på Tax Free'n så vi hade något att værma oss med ;)

Men vi møtte en konstig snubbe som gærna ville att vi skulle sova hos honom på hans golv, men nej, vi skulle hitta vårt vandrahem først, så han hjælpte oss dit och då gick vi in dær, frågade om det var okej att vi sov dær inatt också, och det gick det. Så jag førstår inte varfør det stod på hemsidan att man inte kunde checka in efter kl 00,00?

Vi går och lægger oss och vaknar sedan på fredagen, går upp och tænker gøra staden, och allt var ju som sagt stængt, men det var himla roligt ændå. Eller ja, affærerna var øppna, men resan till Dublin gick inte ut på att shoppa. Men det var en mysig stad, vi avslutade kvællen med massa olika folk från hela værlden på vår innegård på vandrahemmet. Det var italienare, tyskor, spanjorer, mexicanare, argentinabor svenskor och norskor ;) Vi drack upp drickan från Tax free'n och sov sen vældigt gott i våra sængar.

Lørdag:
Vi startar dagen med frukost och guinness, sen går vi från pub till pub, och dær var det verkligen som man tænkt sig, trubadurer på varje pub, god miljø, och trevliga mænniskor. Och irlændare børjar dricka vældigt tidigt. Så Tuva och jag tog en en øl paus vid 18,00, så vi skulle orka med hela kvællen/natten. Men vad gør vi, jo, vi går hem, køper burk øl och sætter oss på innegården, haha! Dær drar vi med oss våra nyfunna vænner ut och de gør oss sællskap med att handla upp våra pengar :)
Og ettersom jeg bloggar från datorn på jobbet, så går det inte att lægga upp bilder, så jag tar det nær jag kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0