6 dagar kvar

Tänk så många måsten man har? Eller som folk räknar med att man ska ha, vad man ska göra med sitt liv, och tänk om man faktiskt hade lyssnat på allting? Om någon säger till dig att detta och detta MÅSTE du göra, då hade man ju inte haft något eget liv?
Du MÅSTE studera, du MÅSTE städa ditt rum, du MÅSTE duscha varje dag, du MÅSTE tänka på vad du äter, du MÅSTE hitta en man/kvinna att dela ditt liv med, du MÅSTE bo i Sverige för det är där du har dina rötter, du MÅSTE skaffa barn.
Du MÅSTE hålla dig uppdaterad och läsa tidningen varje dag.
... Listan till alla måsten och vad folk räknar med att du ska åstadkomma med i ditt liv är oändlig.
 
Jag har några personliga måsten som alla andra medmänniskor där ute.
Jag MÅSTE sköta mitt jobb, för har man tagit på sig ett ansvar ska man sköta det, hade jag inte velat jobba hade jag aldrig flyttat till Norge.
Jag MÅSTE resa, jag bara måste, det får mig att längta efter något och det gör mig lycklig.
Jag MÅSTE snusa, alldeles för mycket, oavsett vad det har för konsekvenser.
Jag MÅSTE ha en serie/film att somna till, har jag inte det hör man alla konstiga ljud och jag blir rädd, ja spöken finns.
 
Fler kan jag inte komma på, förutom att jag nästan alltid måste ha människor runt mig, även om vi som bor tillsammans inte alltid pratar så måste jag känna närvaro av andra människor, annars så är jag expert på att knuta av vardagen, och göra precis vad jag själv vill, styra mitt liv efter min vilja. Så länge de inte drabbar jobbet flummar jag runt så mycket jag bara kan, och gör alla möjliga dumma, knasiga saker som jag kan komma på. Man måste ta chanser, risker. Lära sig att leva i nuet och inte lyssna på vad alla andra människor säger till en att göra.
Det spelar ingen roll hur länge du lever, jag kan dö imorgon, men då hade jag ändå ett otroligt liv som jag älskar. Den skönaste delen av mitt liv vad när jag slutade bry mig om vad folk tycker, för på riktigt, vad spelar det för roll?
 
 


- Mitt liv är min rikedom.
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0