Skattekort æntligen fixat!

Så nu har vi det ur værlden, det var så sjukt mycket folk. Jag kom dit ca 10 på nio, och då var det knøkfullt utanfør. Så det var liksom kø till sjælva køautomaten. Och jag tog såklart fel kølapp så nær jag væl kom fram nær det var min tur så skickade han mig vidare till ænnu en kø, dær jag fick stå och vænta. Sen nær jag væl kom fram till den køn så hjælpte den vænliga damen mig. Så skulle man ju skriva på lappen som man læmnade in om hur længe man ska stanna hær, och jag har verkligen ingen aning. Jag skrev mig till førsta mars men såklart så kommer jag vara hær længre æn så.

Men om man ær hær mer æn 6 mnd så måste man folkbokføra sig, så det var jag påvæg att gøra men då skulle hon skicka mig till ænnu en kø, vilket jag inte hade tid till såklart. Och så slog tanken mig, om jag folkbokfør mig, ær jag inte svensk medborgare då? :S

Men kollade med Olof, min chef som också ær svensk, han sa att førut så var det många svenskar som bodde i Sverige, men jobbade hær i Norge, (så ær det fortfarande såklart). Men då nær de hade varit hær i 6 mnd och jobbat, så hade de inte længre rætt till tex tandvård och sånt, som alla andra svenskar. Och det vill jag ju ha såklart. Jag har bara vart hær i tre månader, så jag kænde att jag inte behøvde gøra några førhastade slutsatser. Men jag vet att jag fortfarande ær svensk såklart :)

Så nu kommer det om några dagar och jag kan betala skatt precis så mycket som jag ska gøra, :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0