Giftigt

Att vara så ensam som jag kommer vara de närmsta dagarna känns spännande. Miranda är hemma nu, Linnea åker imorgon (Jag kommer förövrigt ikke hjem) men just nu är hon ute och äter med sitt jobb. Jag får en liten försmak helt enkelt, kommer däremot inte sova själv, för det hatar jag mer ä något annat. Inatt är sista natten med LellePelle, sen får vi se vart vi spenderar helgen. Hos Tuva kanske, eller om Emilie sover här?
De ända som är hemma nu är jag och Daniel, och han ligger i sin säng i ena änden av kollektivet, och jag i min, i den andra änden. Nej jag saknar redan Manda :( :(
Jag har nu, när jag ändå är själv, passat på att hoppa runt i rummet, sjungit och stojjat. Har gjort lite situps och lite upphopp. Man får passa på, och gud vad jag saknar aktivt gymmande. Jag vet nu att jag kommer stanna här till ca februari 2013, så då kan jag ju ändå skriva in mig för ett år? Ikke sant..
Och jag tog lite bilder på mig själv, i bara underkläderna, och tänkte att jag skulle lägga ut det. Bara för att visa, att alla människor är perfekta på sitt egna sätt. Man använder sig alltid av uttrycket: Ingen människa är perfekt! Men jo, ALLA människor är perfekta, på sitt egna sätt. SÅ länge det inteär skadligt för kroppen, så ska man vara glad för den man är. Sen jag flyttade hit till storstaden, slapp jag undan nästan allting som har med kroppsfixering å göra. Jag har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv, i småstaden är det fruktansvärt vilken press man har. Och mitt självförtroende har vuxit något så otroligt. Jag tycker nu att jag är vacker, och att jag har perfekta former. Jag vet att jag aldrig kommer bli någon Victoria Secret model, men är det någon som jag egentligen skulle vilja? Folk jämför sig själva HELA tiden, och det är så himla tråkigt att man inte kan se sig själv i ett alldeles egna perspektiv.
Vill bara få sagt att man ska vara glad över den man är.
Och jag valde att inte lägga ut någon bild, naken är trots allt ändå inte min grej. Men jag är ändå stolt över den jag är, och det jag har :)

Och ikväll har jag tvättat två maskiner med tvätt, känner mig otroligt duktig som inte skjutit upp det mer än en vecka! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0