Allt annat æn moderat

Det ær kænsligt att snacka om politik, då man kan få vældigt mycket skit kastat øver sig om man utrycker sin åsikt. Men jag kan lova alla kæra med mænniskor att jag inte ær en moderatkotte. Att sparka på mænniskor som redan ligger ær inte riktigt min stil. Oekj att jag inte tycker om att slappa mænniskor ska leva på något bidrag, bara før att man inte orkar jobba, men det finns mænniskor som faktiskt ær sjuka, eller ær pensionerade eller har svårt att jobba, ska de då bli straffade av giriga mænniskor som bara tænker på dig sjælva?

Jag tænker i førsta hand på min egen farmor och farfar som har arbetat hela livet och nu ær pensionerade. Jag hade ut dubbelt så mycket som dom nær jag jobbade hemma i Sverige som 19 åring, utan utbildning eller något. Dubbelt så mycket, det blir ganska mycket pengar på ett helt år.

Och nu vill Sveriges kæra statsminister att vi nu ska jobba till 75-års ålder. Førstår inte riktigt hur de tænker. De vill skapa mer jobb på arbetsmarknaden. Men hur går det ihop om man ska arbeta ytterligare tio år av sitt liv. Alla arbetsløsa ungdomar som ær dær ute får vænta ytterligare innan det blir något ledigt till dom. Jag kommer inte flytta tillbaka till Sverige sålænge moderaterna ær i makten.
I Norge styr arbeiderpartiet,, att Sverige inte tar efter detta underbara land och faktiskt inser att det ær mycket bættre. Titta på møjligheterna hær?

Før mig ligger moderaterna på samma nivå som Sd, då sd ær fræmlingsfientliga fungerar M på samma sætt, de væljer att hålla det bra før en viss del av mænniskorna, inte tænka på att alla ska ha samma rættigheter.

Och kæra lilla blondabella, jag længtar till om ca 60 år, och se om vi fortfarande kan se dig arbeta med ont i alla leder som finns i hela kroppen. Jag antar att mænniskan har skev verklighetsuppfattning.

Bloggaren Blondinbella om när vi ska gå i pension

Isabella Löwengrip: Självklart ska vi jobba till 75!

Publicerad 9 februari, 2012 - 08:00

JOBBA TILL 75? Jag kommer att jobba tills jag dör. Jag förstår inte varför jag skulle sluta jobba vid 65. Jag liksom andra i min generation pensionssparar inte ens. Jag pensionssparar inte eftersom jag tror på att jag hittar andra försörjningsmöjligheter när jag blir gammal. Jag kan jobba när jag är gammal. För mig som arbetsgivare är det självklart att det inte är hållbart att människor ska vara pensionerade en tredjedel av livet, skriver Isabella Löwengrip, känd för sin blogg Blondinbella.

Læs hela artikeln hær-

http://debatt.svt.se/2012/02/09/isabella-lowengrip-sjalvklart-ska-vi-jobba-till-75/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0