Nya jobbet

Iförgår, det började med at vi samlades ett gäng, 4 st helt nya och 5 st som hade jobbat med detta förra veckan. Detta projektet är helt nystartat så det är nytt för alla. Jag har träffat ytterligare ännu mer härliga människor, en norska som heter Emilie, vi har fått ganska bra kontakt så henne försöker jag prata med så mycket som möjlgit så jag börjar förstå mer och mer.

Och själva jobbet, från dag ett till dag två så har jag redan lärt mig mycket. Det går undan i svängarna. Först hade jag jätesvårt för att konsentrera mig på språket men jag har märkt att bara jag slappnar av lite så går det lättare. Så igår sålde jag 50 % av mina samtal. Det negativa är att jag ger upp för lätt, jag skulle ha sålt 90 % om jag bara inte hade gett mig och puchat lite.

Alltså mitt jobb funkar som så att man sitter som telefonförsäljare genom Visat och ringer runt och vill att människor ska uppgradera sig. Vi har ett erbjudande nu som heter gullpakken som betyder att man tjänar i genomsnitt 600 kronor på ett år och man får dessutom fler kanaler, så även ifall man inte nyttjar de extra kanalerna så blir det ändå liksom billigare. Och det finns ingen hake bakom det, det är liksom ingen bindningstid förutom de här 12 månaderna då de första 6 är gratis och de resterande 6 kostar 299:- i mnd. 

Så de
som inte tar erbjudande är ju bara dumma :D haha. Vem vill inte kunna sänka sina tvkostnader liksom. Och det käns bra att jag tror på det jag försöker sälja, jag förstår att folk har svårt för salg jobb hemma i Sverige om man typ ska sälja kalsonger eller något och inte vill trycka på, för det är ju något som man inte själv vill ha kanske. Men detta är faktiskt väldigt fint. Så då blir det mycket enklare och salga, och det är ju bra, man får ju massa provision osv :)

Och så är det lönepils på fredag så då ska hela jobbet ut och dricka öl :) haha fast både jag och Emilie sa att vi nog ska hålla oss lite på det torra, kanske inte bra att bli dragen bland kollegor det första man gör. Fast det är det som är så skönt också, att det är bara ungdomar som jobbar. Visst de äldsta cheferna är väl runt 45 kanske, men annars är det bara vi. Så det känns som att man är tillbaka i skolbäken igen, sitter med penna och papper framför sig. Men nu ska jag ut och värma min middag, rester från igår.
Bacon, champinjoner och lök, tillsammans med pulvermos. Fast bacon kan man inte äta allt för ofta eftersom det
kostar ca 40 svenska kronor :) Jag ska kränga bacon när jag kommer hem..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0