Nu vet jag inte riktigt vart jag ska börja.

faster om ben&jerry:

Hej lilla Fia!
Vad är det för jobb du sökt? Tränar du något eller går tiden åt till att söka jobb?Krister och jag ska tillsammans med goda vänner åka till Kalmar imorgon och titta på David Batra.Ska bli kul,hitta på nå`t annat än att jobba.Synd bara att farfar fyller år samtidigt,men vi får fira honom en annan dag.All lycka till med sökande av jobb.Jag ser med spänning fram emot att se nästa inlägg från dej.Stora kramen från Faster o Krister

SVAR: Åh nu finns det så mycket att skriva! I förgår ringde jag till bemmaningsföretaget TopTemp. Jag tyckte att de var för slöa med att höra av sig så jag ringde dem. Då fick jag prata med en kille som tg in mig på intervju och berättade om ett salg jobb som jag skulle söka genom toptemp.

Så ringer de från det här jobbet och vill ha in mig på en ytterligare intervju. Och den skulle vara igår kl 19. Och jag och kollektivtrafik, har man bott i Kallinge där det inte finns så mycket av den varan så har jag inte riktigt fått kläm på det här. Först och främst stod jag på helt fel ställe, så jag ringde om hjälp av Sohrab och jag fick springa runt som en galning för att hitta rätt bussstation. Så såg jag bussen jag skulle åka med och då fick jag springa och det slutade med att jag blev inputtad i bussen och chaffören vart så jäkla sur. Så får jag ringa Sohrab igen för jag vet inte vad stället heter där jag ska hoppa av.

Sen när jag väl hoppar av så får jag ringa Sohrab igen för jag inte hittade rätt, alltså den stackars killen som fick stå ut med min panik i andra sidan luren. haha. Sen är jag alldeles för tidig och han som skulle intervjua mig sa att jag skulle vänta lite för han ahde precis haft en intervju och skulle bara avsluta den. Så fick jag vänta ytterligare och blev lite nervös. 

Så var det min tur och han började med att berätta hur intervjun skulle gå till, han började med att berätta om sig själv och sedan berättade jag lite om mig själv. Då tog jag upp att jag hade två jobb hemma men fick nog och kände att jag vill fortfarande tjäna lika mycket pengar men inte slita så hårt för dom. Så då tyckte jag att Norge var en bra möjlighet. Och så berättade jag hade jag hade en hund som jag i framtiden vill få hit när jag kan skaffa en egen lägenhet när jag har ett jobb. Och lite såna saker, han ställde frågor som hur jag känner att jobba inför mål, och om jag ville katerogisera vilket jag tyckte var viktigast av, arbetsmiljö, ledare, lön oh arbetsuppgift. Då valde jag att arbetsmiljön var viktigast för det är såå himla viktigt att man trivs på sitt jobb, hur mycket pengar man än tjänar och man blir uppskattad osv. 

Han sa att han blev glad när jag valde det först för det är det som de kämpar med mycket på företaget för de vill att man ska trivas. Så vi klappade bra och så och så avslutade han samtalet med: Ja men jag ska vara ärlig, redan från början på telefon så fick jag väldigt gott intryck från dig och det har verkligen inte försämrats, så när kan du börja? 

yaay, jag har fått jobb! Så jag börjar på måndag redan, mina arbetstider kommer vara 13-21 så det betyder att jag kan sova lite längre, jag som älskar att göra det. Och jag kan nu äntligen skriva in mig på ett gym, ville inte göra det innan jag vet att jag kan betala det varje månad ;) Men Linnea och jag har ändå försökt att träna lite, vi hittar ju inte så bra här i denna storstad så vi har fått ta hjälp av Linnea Hultgren som har bott här ett tag. Så när hon har vart ledig så har vi varit ute och springit och igår var vi ute i en jättefin park och vandrade, den resan tog ca 2,5 timmar :)




Igår firade vi födelsedag här på svenska föreningen, Mr. Lee fyllde 22 år och Linnea och jag bakade en tårta till honom och det blev väldigt uppskattad, han verkade glad iaf. Sen ville han att alla lagade mat och åt gemensamt så vi lagade tacos till 16 personer. Det var jättefint, jättebra stämning och det finns så många bra människor här! Jag är så glad att jag kom på denna våningen. 




 

Dennie, Lee och Linnea.

Sen ville han att alla på kaninen + några till som alltid är här, att vi skulle gå ut på trumpeten, en kareokebar som inte ligger så långt bort från där vi bor. Och dresscoden var uppklädd, vi vi kom hela gänger, killarna i kostym och flickorna, ja de såg väl likadan ut som de alltid gör :D haha. Det var så himla trevligt att verkligen alla gick ut tillsammans, vi hade så himla roligt och lyckan över att jag ahde fått jobb samma dag gjorde nog min dag ännu bättre. Och Lee verkade så himla nöjd och det var ju det som meningen också :)
Haha och det bästa av allt var att jag skickade upp Miranda på kareokescenen och så stod hon där, full som en katrull och sjöng Hakuna Matata, och så himla roligt.



Killen till vänster?, Sohrab, Markus och Edo :)



Ronnebytjejer :)

Nu ska vi ut och äta bakismat,
HaDe


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, om jag kommer till Norge så måste jag få följa med på karaokebar och se Miranda sjunga Hakuna Matata :)Hade ju vart bäst

2011-10-14 @ 15:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0