Punka

Usch det var en ganska jobbig bussresa i början, till vi kom till Göteborg då folk började kliva av bussen.

Jag börjar tågresan från Ronneby-Malmö, och i Mörrum ser jag en tjej som heter Jenny som jag vet bor i Oslo hon också. Så jag hade någon att prata med under bussresan iaf, tyckte det var ganska sjukt att vi tog exakt samma buss och tåg från nästan samma ställe och skulle till samma ställe. Men ja, toaletten inne på Malmö central, det var nog det värsta jag någonsin har varit med om. För det första så har jag redan grov toaletfobi och klarar inte av allmäna toaletter, och det blev inte bättre nu kan jag säga.

När jag kommer in på toan så luktar det illa som fan, okej det kanske är vanligt så jag får helt enkelt stå ut med stanken tänker jag. Sen drar jag ner mina byxor och gör mig redo för att lyfta locket, och det var skit och piss nästan fyllt upp till kanten, sen tittar jag mig omkring och ser att folk till och med har pissat på väggarna. Alltså finns det inga städerskor.. Okej, man vill inte fixa den toan, men märker man att det blir stopp så kan man ju försöka ta det med en gång innan det går helt överstyr. Aldrig mer säger jag.

Sen hoppar jag på en knökfull buss, jag vill sitta bredvid Jenny så jag har någon att prata med. Råkar ut för världens idiot. Jag frågade ifall jag kunde sätta mig bredvid henne och hon säger nej, ta en plats längre bak.. Men hallå, tänk ifall alla säger så? Så sa Jenny till henne att den kommer ändå bli full i Helsingborg liksom så det spelar ingen roll. Så hon flyttar på sig och ger mig LITE plats. Alltså en riktig kärring var det, hon har sin breda väska upp i sätet för att hon ska ha något att luta sig emot när han ska sova, och hon täcker inte bara sitt egna säte utan halva mitt också, så jag får bara plats med ena skinkan på sätet,, och hon har sina ben framför mitt säte så jag får nästan sitta utanför min plats helt och hållet. Jag bad henne till och med ta ned väskan så vi skulle få mer plats, men nej hon skulle ju ha den att luta sig emot. Men sen kommer vi till Gbg och det blir mindre folk i bussen och hon säger till och med till mig att flytta på mig. Ja JAG SKA! haha En riktig häxa.

Sen när det var ca 20 minuter kvar på resan så får bussen punka på vänstra framdäck.. Suck, jag ville bara upp och lägga mig. Och vi väntar på en bärgningsbil som skulle byta däck på bussen och det tar lite längre tid än vad det hade behövt göra. Så en resa där vi skulle vart framme kl 06.30, blev så pass sen till 09.00... Japp, men nu är jag här, äntligen. Det var helt tomt när jag kom, sen stiger Sohrab, Markus och Lee upp och springer till jobbet så jag fick träffa några iaf. Men nu ska jag sova lite och jag räknar med att bli väckt av Manda när hon kommer hem ifrån jobbet (:

Lite bilder från i lördags, myskalas hos Timmy (:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0