Mamma jag är hemma nu

Befinner mig just nu i skinnsoffan i mor & fars vardagsrum, :) Hur kommer det sig?
Jo, i måndags när vi skulle starta dagen på jobbet så vill Alex snakke med mig och Emilie, och han sa att det tyvärr inte fanns mer tid för oss på viasat och att vi skulle bli överflyttade till ett annat projekt. Och det början inte försen på måndag, det vill säga en hel vecka. Och då är det mer att man sitter i kundtjänst så då slipper man också ha den salgpressen på sig, så det känna faktiskt lite bättre :)
Men ja, då slår tanken mig, vad ska jag göra en hel vecka här nu då? Det som händer är att jag kommer dricka väldigt mycket vin hela veckan eftersom jag inte har något bättre för mig, sorgligt men sant. Nej jag åker hem till min familj och till alla vänner istället och slår ihjäl lite tid med dom :) Så jag ringer syrran och berättar att jag kommer hem, snart men jag vet inte när. Jag shoppar en liten sväng i Oslo city och handlar födelsedagspresent till mamma som har fyllt år, nej går jag hem, sätter mig vid datorn och Manda och Maria hjälper mig att hitta biljett så snabbt som möjligt. Det går en buss hem redan ikväll, så sätter mig på den och är hemma i Karlshamn klockan halv nio ca, syrran och dan kommer och plockar upp mig.
De enda som visste att jag kom hem var, syrran, Sarah, Sessan och kusin Mikke, och Dea fick reda på det när jag nästan redan var framme ;) Så vi kör hem till pappa, till Hugo. Lilla pappa ligger och snarkar så fint i sängen och syrran väcker honom och när han går enr så står jag i hallen och överaskar honom :) Eftersom han typ fortfarande sov så fattade han ingenting, haha.
-Jaha, är du hemma? fan jag har så jäkla ont i halsen! Var de första orden han sa till mig.
Sen går vi ner till farmor och farfar, överaskar, äter upp alla farmors hembakade bullar och sen kör vi in till stan där vi överaskar mami på jobbet :) Och hon blev så GLAD!! :D Jag vet att mamma är en väldigt bölig människa men hon berättade att även efter att jag gått så kunde inte tårarna sluta rinna.
Och ni ska se vårt kylskåp nu! haha, såhär fullt har det nog aldrig varit. Fia är hemma, lika bra att fylla kylskåpet! hah. När jag vaknade hade jag ett färdigkokt ägg som väntade på mig, jag åt en stor tallrik med yoggi och musli i, en rostad macka med SKINKA och gurksallad, alltså nu mår jag bra, ;) Idag ska mamma göra poterstek och vi ska äta hela familjen :)
Jag träffade Sarah igår kväll också, alltså det var en sån känsla att skiljas från henne och säga, ja men jag ringer dig imorgon när jag har vaknat och så ses vi efter det :) Åh så skönt att vara hemma! det går inte att beskriva känlsan, och jag har en hund som följer efter mig vart jag än går :D haha och jag älskar det! Nu ska vi vandra ner till apoteket för pappa ha medicin för den jäkla halsen, sen blir det ett Macahan avsnitt och sen långrunda i skogen med Sarah och Emeli och alla fyra hundar ;) haha det börjar bli ett riktigt fint gäng nu :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0