På morgonpromenaden

Så gick jag här ute på stan som jag alltid gör, så kom det fram en gubbe som började med att be om ursäkt för att han flög på mig. Detta var innan Hugo ens hade utgjort något behov.  Så frågade han om jag brukade gå här med min hund, : Ja, sa jag, det är ju min morgonrunda. Ja för hunden får inte kissa vid dessa pelarna, det är bostäder och det bor ca tio familjer här. Okej, sa jag, men ifall man bor mitt i stan, där det är bostäder överallt, vart ska jag då gå med min hund? Vart jag än går så blir ju någon sur. Så frågade han vart jag bodde och jag sa att jag bodde på västra torggatan. Ja men kan han inte kissa där då?

Ja men jag måste gå promenader med min hund!? Alltså, jag är inte en sån människa som bara släpper ut honom och han får kissa bäst han vill, en hund ska liksom få daglig motion tillsammans med sin husse/matte. Men ifall man bor i stan och har hund, ska hunden inte få kissa då eller? För ovanför varje butik, hårsalong, biograf så är det bostäder. Och jag visade honom mina tusen bajspåsasr som jag hade med mig att jag plockar upp bajset, det är en hundägares skyldighet. Och så sa jag, med glimten i ögat, att kisset försviner ändå när det regnar ;)

Han sa också att fastighetsägaren kom på en kille med sin hund som stod och pissade på den där pelaren och han fick 600 i böter? Om det är sant vet jag inte, han sa kanske så bara för att skrämma mig.
För sen när var det olagligt att hunden kissade mot en husvägg mitt inne i stan?

Jak elskar min hond


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0